به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی کارگروه بنیاد نخبگان خراسان جنوبی تاکید کرد: همه این جلسات باید به ارتقای برنامه های باکیفیت و بهتر برای خدمت به مردم در حوزه های مختلف شود.
وی افزود: نتیجه این جلسات از پراکنده کاری ها جلوگیری کرده و برای استان مفید خواهد بود که لازمه تحقق این است استادان دانشگاه شرایط ساختاری، قانونی و میزان توانمندی های دستگاه اجرایی را بدانند و مسئولان اجرایی هم از آخرین دستاورد های علمی و فناوری های روز و اندیشه های خوب توسعه ای آگاه شوند.
مقام عالی دولت در استان گفت: جلسه هم اندیشی بنیاد نخبگان به مرجعی از تبادل فکر، تولید اندیشه و راهگشا برای پیشرفت و توسعه استان با تضارب افکار از نگاه های علمی متفاوت تبدیل شود.
وی بیان کرد: مدیران ستادی استانداری هم باید از جلسات هم اندیشی بنیاد نخبگان خراسان جنوبی بهره مند شوند و در یک فضای کارشناسی، دلسوزانه، علمی و دانشگاهی با انگیزه تولید راهبرد منسجم تر این جلسات برگزار شود.
مروج الشریعه گفت: بخش های مهمی از مسائل مربوط به توسعه ای استان، جدای از تفکرات سیاسی و جناحی بر زمین مانده است.
وی ادامه داد: در کشور افراد با تفکر مختلف سیاسی وارد مدار مدیریت شدند که قاطبه اکثریت تفکر را داشتند یا در بخشی از مدیریت تفکر سیاسی طرف مقابل خود، شریک مدیریتی شده و در مدیریت به لحاظ همکاری، تجربه و اعتبار فرد، شراکت در مدیریت پیدا کردند.
وی گفت: بدترین حالت مدیریت در یک کشور این است که همه اجزای مولفه های مدیریت آن تبدیل به تصمیمات آنی شود و فرصت فکر برای متفکران جامعه فراهم نشود.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاهیان کمک کنند تا در میان مدت، مدل مفهومی برای ایجاد امنیت پایدار در 9 استان مرزی کشور به منظور تدیون سند توسعه ای با رویکرد امنیت پایدار در همه حوزه ها تدوین شود.
وی افزود: در این جلسات چگونگی هم افزایی، تولید اندیشه، انتخاب راهبرد مناسب منطقی و علمی و سیاست ها، اقدامات و اجرای آن بررسی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امام خمینی (ره) یکی از مهم ترین درجات توفیق نظام مقدس جمهوری اسلامی را در عملکرد قوه قضائیه می دانستند و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه ای که تنها روسای قوای سه گانه حضور داشتند از ایشان پرسیدند که افق توفیقات نظام در چیست و به کارکرد قوه قضائیه اشاره کردند.
مروج الشریعه اظهار کرد: اگر کارکرد سیستم قضایی کشور در راستای عدالت اسلامی قرار گیرد قوای دیگر هم در پرتو عدالت گستری رشد پیدا می کنند و تاکنون هر یک از روسای قوه قضائیه تلاش کردند که در همین مسیر قدم بردارند.
وی گفت: طبق قانون اساسی استیضاح حق مجلس شورای اسلامی و فرصت بسیار طلایی برای سیستم اجرایی کشور است تا خود را شفاف سازی کرده و بداند که مورد نظارت یک چشم رصدگر است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در جریان استیضاح سه وزیر دولت دوازدهم در کلام بعضی موافقان استیضاح حرف های قابل تاملی مطرح شد که اگر صحت دارد آن دستگاه اجرایی خیلی باید مراقب باشد و اگر صحیح نیست همه مسئولان می دانند که با هر انگیزه و دلیلی مورد نظارت هستند.
شماری از نخبگان و اساتید دانشگاه نیز در این نشست دیدگاه های خود را درباره موضوع های مختلف کشور و استان مطرح کردند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.