به گزارش ایرنا عباسعلی بهاری روز دوشنبه در آخرین نشست شورای اطلاع ‌رسانی استان خراسان‌ جنوبی در سال 1396 افزود: بخش دسترسی آزاد به اطلاعات اهمیت و حساسیت دارد و دستگاه ‌های اجرایی فقط در 2 حوزه می توانند از دادن اطلاعات خودداری کنند که شامل مسائل شخصی و محرمانه است.
وی بیان کرد: هیچ قصوری در سایر موارد که قابلیت اطلاع‌ رسانی به مردم را دارد، قابل پذیرش نیست که مردم متضرر شوند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان‌ جنوبی گفت: سایت دسترسی آزاد به اطلاعات به روی همه باز است و فرصت بارگذاری اطلاعات دستگاه ‌های اجرایی استان تا 10 روز دیگر است که اگر در این مهلت اقدام نشود، باید پاسخگو باشند.
وی افزود: سایت دسترسی آزاد به اطلاعات کمک شایانی به شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌ها و خدمات دولت کرده و از بسیاری اتهاماتی که به بدنه دولت توسط برخی افراد وارد می شود، جلوگیری می کند.
بهاری گفت: یکی از ایراداتی که به دولت یازدهم وارد شد مربوط به اطلاع ‌رسانی بود که به نحوه اطلاع رسانی از خدمات دولت و پاسخگویی دستگاه‌ های اجرایی به رسانه ‌ها مربوط می‌ شد.
وی ادامه داد: نشست های قبلی شورای اطلاع رسانی استان مصوباتی داشته ولی به طور زیرساختی عمل نشده و استانداری اکنون با رویکرد جدید و جدی وارد شده است.
وی گفت: سال آینده هر ماه جلسات شورای اطلاع رسانی از بیست و پنجم تا سی‌ام هر ماه برگزار می شود و اعضا آن را در برنامه ‌های خود بگنجانند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی به ارزیابی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: نتایج این ارزیابی در جشنواره دی ماه امسال اعلام شد و این ارزیابی استمرار خواهد داشت.
وی تعامل دستگاه ‌های اجرایی با رسانه ها را یکی از مولفه های ارزیابی روابط‌ عمومی‌ ها اعلام کرد و گفت: روابط عمومی‌های برتر استان براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی معرفی می‌شوند.
بهاری افزود: ما همه جایگاه های اطلاع رسانی را مدنظر داریم و تریبو‌ن‌های نماز جمعه نیز ظرفیت خوبی برای بیان عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مردم است که از سال گذشته از مدیران خواسته شده تا از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی خدمات ارائه شده به مردم استفاده شود و مدیران هم در نمازجمعه حضور می یابند.
وی خواستار حساسیت مسئولان نسبت به فعالیت رسانه ها و رصد مطالب آنها شد و گفت: اگر از طرف رسانه ‌ها برای تهیه گزارش درخواست ارائه اطلاعات از دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد باید به آن پاسخ داده شود چون مطالبات مردم است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: تمامی فضاهای اطلاع‌رسانی باید توسط مدیران برای پاسخ‌گویی به مطالبات مردم مورد رصد قرار گیرد.
وی گفت: رصد رسانه ها قبل از بیست و پنجم هر ماه باید به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان ارسال شود تا با داده هایی که از دستگاه ها می رسد، در شورا بررسی و تصمیم گیری لازم به رسانه ها و مدیران ابلاغ شود.
بهاری همچنین اطلاع ‌رسانی، تبلیغ، افکارسنجی و سیاست ‌سنجی را از رسالت ‌های روابط عمومی ‌ها برشمرد و افزود: گاهی اطلاع ‌رسانی با تبلیغات اشتباه گرفته می‌شود که هزینه ‌های زیادی در پی داشته است و باید به سمت تقویت روابط عمومی و تخصصی شدن آن پیش برویم.
وی بیان کرد: کمک به حوزه اطلاع‌رسانی با به کارگیری نیروهای متخصص در حوزه روابط عمومی و رسانه در واقع کمک به دستگاه‌های اجرایی است.
نشست شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار و مصوب شد که مسئول پاسخگویی به سئوالات هر حوزه مدیر همان دستگاه باشد.
اعلام برنامه های هفتگی دستگاه های اجرایی به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی، ممنوعیت درخواست سئوال از رسانه ها برای انجام مصاحبه، راه اندازی سایت مستقل برای دبیرخانه شورا، برگزاری منظم جلسات و کارگاه آموزشی برای فعالان فضای مجازی از دیگر مصوبات این نشست بود.
استان خراسان جنوبی 106 رسانه فعال دارد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.