به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: دین اسلام نهادی به نام وقف بنیان نهاده تا با هدف عدالت اجتماعی و توزیع ثروت بین محروم ترین اقشار جامعه فعالیت کند.
وی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی دل های دریایی دارند و در ارتباط با امور خیریه از ضعیف و قوی با جان و دل مایه می گذارند بنابراین ما به عنوان کارگزار نظام باید این مسیر را به سطحی هدایت کنیم که نیات خیر مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: اوقاف ظرفیت خوبی در استان دارد و همانطور که از ظرفیت آستان قدس رضوی در راه خدمت به فقرا بهره گرفته می شود از وقف هم باید به همین شکل استفاده کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: وقف یک نهاد محترم و موثر در اندیشه اسلامی است و به عنوان مسلمان افتخار داریم پیرو مکتبی هستیم که در 1400 سال قبل اندیشه هایی را ایجاد کرد که در حوزه عدالت اجتماعی و اقتصادی موضوع پایان نامه های دانشگاه های معتبر دنیاست.
وی اظهار کرد: آینده نگری که در دین مبین اسلام است امروز در دنیا و در بحث کلاسیک دانشگاهی مطالبی با عنوان دولت های تنظیم گر مطرح می شود.
اسماعیلی گفت: بحث جدیدی با عنوان تنظیم گری از مباحث علمی دانشگاهی است و دولت های نوین هم بعد از موضوع اومانیسم (انسان گرایی) و ... به این نتیجه رسیدند که باید به سمت مردم بروند و رفاه حداقلی برای مردم ایجاد کنند.

**افزایش 80 درصدی درآمد موقوفات خراسان جنوبی
مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم گفت: این استان دارای 96 بقعه و 23 هزار رقبه است و امسال درآمد موقوفات 80 درصد نسب به سال 1395 افزایش داشت.
حجت الاسلام منصور هاشمی افزود: سال گذشته حدود 23 میلیارد ریال اجرای نیت در موقوفات استان داشتیم که این مهم در سال جاری به 60 میلیارد ریال رسید.
وی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی مردمی متدین هستند و بهترین مراسم در بقاع متبرکه برگزار می شود.
وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه با دستگاه های اجرایی همکاری خوبی داشته و استان دارای ظرفیت بالایی در حوزه قرآنی است که باید به آن توجه ویژه شود.
در این آیین با حضور قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام پرویز بخشی پور به عنوان سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل پیشین این اداره تجلیل شد.
بخشی پور پیش از این معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.