به گزارش ایرنا محمد رضا فخر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در این جشنواره از 72 همسر، مادر و دختر شاهد و ایثارگر که همواره رنج های مربوط به زندگی ایثارگران را متحمل شده اند تکریم و تجلیل می شود.
وی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را گسترش سیره و الگوی فاطمی و زینبی در سطح جامعه بیان کرد و گفت: تجلیل و تکریم این جشنواره بر محور بانوان حوزه ایثار و شهادت مرزبانی است و از 22 خانواده شهید مرزبانی هم تقدیر می شود.
به گفته وی از یک ماه گذشته تاکنون پنج کمیته فرهنگی - ادبی - هنری، پژوهشی، پشتیبانی، گنجینه شهدا و جمع آوری اسناد و آثار و کمیته مردم نهاد و سازمان های غیر دولتی برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره تلاش کرده اند.
فخر از رونمایی آلبوم صدای جمعی از بانوان خراسان جنوبی در حوزه ایثار و شهادت، کتاب منطق عشق و مستند سلام شهیدان گمنام در این جشنواره خبر داد و افزود: در سه ماهه نخست سال 97 طبق بررسی های انجام شده از خانواده های مدافعان حرم استان هم تقدیر و تجلیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این همایش مسئولان کشوری و استانی حضور خواهند داشت، بیان کرد: مریم کاتبی، امدادگر دفاع مقدس در جبهه کردستان، همرزم شهید احمد متوسلیان و راوی دفاع مقدس سخنران محوری این جشنواره خواهد بود.
وی در ادامه اظهار کرد: این جشنواره از سال 92 تاکنون در سطح کشور انجام می شود که در سال 94 و 95 به ترتیب از 75 و 110 نفر در حوزه ایثار و شهادت تقدیر شد.
جشنواره اسوه های صبر و مقاومت روز پنجشنبه هفته جاری در ایام مبارک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ساعت 8:30 صبح پس از عطر افشانی مزار شهدای گمنام در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می شود.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.