به گزارش ایرنا عصمت محمودی روز یکشنبه در ششمین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: در مورد نظارت بر فعالیت سازمان های مردم نهاد تاکنون 615 بازدید انجام شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون 373 سازمان مردم نهاد از دستگاه های استان مجوز گرفته اند که در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان، محیط زیست، فناوری، امور زیرساختی، ورزشی و عمرانی فعالیت می کنند.
وی گفت: از 373 سمن موجود 183 سمن در حوزه های اجتماعی، 70 سمن در حوزه امور فرهنگی، 41 سمن در حوزه خیریه، 33 سمن حوزه زنان و بقیه در حوزه های بهداشت و درمان، محیط زیست، فناوری، ورزش و عمران فعالیت می کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون یکهزار و 700 میلیون ریال در ارتباط با کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و بابت توانمند سازی سازمان های مردم نهاد در قالب تفاهم نامه بین دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و فرمانداری ها اختصاص یافته که از این مبلغ یکهزار میلیون ریال در حوزه افزایش نشاط و کاهش اضطراب و 700 میلیون ریال به مرکز اشتغال ترک یافتگان مواد مخدر اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: تقویت و توسعه سمن ها در سراسر کشور بخصوص خراسان جنوبی بسیار ضروری است و به مشکلات سمن ها در کوتاه ترین زمان رسیدگی خواهد شد.
محمودی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد حاضر در این جلسه خواست با همکاری و هم افزایی بیش از پیش موجب تقویت و تعالی جامعه شوند.

** مالیات بر ارزش افزوده سمن های حوزه سلامت
مدیرعامل موسسه خیرین سلامت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مالیات بر ارزش افزوده سمن های حوزه سلامت را درگیر کرده است و با توجه به محرومیت این استان باید طرح ویژه ای در این زمینه به صورت کلان مصوب شود.
سید محمود حسینی افزود: تاکنون بیش از 40 پروژه در حوزه سلامت استان انجام شده و بیشتر آنها را خیرین خارج از استان ساخته اند که در کنار آن تعداد زیادی پروژه های دیگر توسط خیران انجام شده است.
وی ادامه داد: اولین خواسته خیران این است که پول ما را به دولت ندهید اما مجبور شدیم فقط در سه ماه اول امسال 120 میلیون تومان مالیات پرداخت کنیم در حالی که می شد با این پول یک خانه بهداشت ساخت.
وی گفت: آنچه می طلبد بر اساس محرومیت استان باید ترتیبی اتخاذ شود که بعد از اخذ مالیات، وجه مورد نظر دوباره به حوزه سلامت برگردد تا مردم از خدمات خیران حوزه سلامت به خوبی استفاده کنند.
به گفته این خیر حوزه سلامت در بحث تامین اجتماعی اگر مشکلی برای فردی در یکی از پروژه ها ایجاد شود اگر این سازمان به موقع یاری نکند باید تمام اعتبار خیران برای این امور صرف شود.
وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد نمی خواهند از قانون فرار کنند اما برخی از امور باعث شده که در برخی از موارد قانون را رعایت نکنیم.

** فعالیت 18 سمن در حوزه محیط زیست
نماینده سمن های محیط زیست خراسان جنوبی هم گفت: تاکنون 18 سمن در حوزه محیط زیست استان فعال شدند که به عنوان متخصصان محیط زیست متناسب با شرایط استان حافظ حقوق مردم و محیط زیست هستند.
سید محمد آذرکار افزود: تاکنون به محیط زیست به شکل تفننی و تزیینی نگاه می شد اما با توجه به اهمیت این مهم نیاز به توجه ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: سمن ها با قدرت وارد عمل شده اند تا در منطقه ای که محیط زیست در حیات و ممات قرار دارد از فشارهای مضاعف انسانی جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: محیط زیست میراثی نیست که از گذشتگان به ما رسیده باشد بلکه امانتی است که از آیندگان در اختیار ما قرار گرفته است و با توجه به همت دولت تدبیر و امید در حفظ محیط زیست باید موقعیتی فراهم شود که حفظ محیط زیست در اولویت همگانی قرار گیرد.
فعال محیط زیست گفت: با توجه به اهمیت اشتغال، محیط زیست به صورت غیر مستقیم نقش اساسی در این مهم دارد اما فعالان محیط زیست پاسداران اشتغال های موجود هستند که با حفظ آن به سمت اشتغال پایدار خواهیم رفت.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.