به گزارش ایرنا فرماندار درمیان روز چهارشنبه در این جشنواره گفت: فرهنگ غنی، آیین ها و آداب رسوم کهن هر جامعه تشکیل دهنده هویت فردی و اجتماعی افراد آن جامعه است.
محمد بشیری زاده بیان کرد: مقوله فرهنگ، عامل سازنده هویت فردی و اجتماعی یک جامعه و یک ملت در سیر تکاملی و تاریخی محسوب می شود و ایران نیز با داشتن سابقه طولانی و هویت واقعی، لازم است به تمامی نسل ها معرفی شود.
مدیر آموزش و پرورش درمیان هم گفت: این جشنواره با هدف آشنایی نوآموزان با فرهنگ غنی ایران اسلامی و حفظ این فرهنگ که شامل پرچم، رنگ های پرچم، زبان فارسی و زبان مادری و توجه به قومیت های مختلف ایران همچون لباس های محلی است، برگزار شد.
نجفعلی مقیمی پیش دبستانی را بسترساز رشد همه جانبه و متوازن کودکان دانست و گفت: باید تلاش کنیم در مدارس و مراکز پیش دبستانی هویت ایرانی و اسلامی را برای دانش آموزان نهادینه کنیم و برای این کار نیاز به برنامه ریزی و اجرای طرح های مناسب داریم.
در این جشنواره نوآموزان با اجرای برنامه های شاد و متنوع در قالب هم خوانی قرآن، شعر، سرود ایفای نقش کردند و در پایان مسئولان از کارها و دست ساخته های نوآموزان مراکز پیش دبستانی بازدید کردند.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.