به گزارش ایرنا حسن العماد روز پنجشنبه در همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله (ره) در بیرجند افزود: تاکنون بیش از 500 هزار مسلمان در این کشور کشته شده اند و براساس آمار سازمان ملل در هر روز پنج کودک فوت می کنند، ملتی که وبا بیش از میلیون ها نفر را درگیر کرده و سه هزار نفر شهید شده اند.
وی گفت: سازمان ملل اعلام می کند بزرگترین فاجعه بشریت اکنون در یمن در حال روی دادن است و 20 میلیون نفر از گرسنگی، بیماری و محاصره می میرند.
دبیرکل حزب تنظیم مستقبل العداله یمن اظهار کرد: سه سال گذشته در تمامی شهرهای یمن کشتارگاه های مسلمانان برپا شده است و زمین، آسمان و دریای یمن سه سال است که در محاصره دشمن قرار دارد.
وی یادآور شد: بزرگترین کشورهای مسلح و پولدارترین کشورهای جهان ما را محاصره کرده اند و ملت مسلمان یمن را به بهانه های مختلف قتل عام می کنند.
حسن العماد گفت: در این مدت از مردم عادی و کودکان 21 هزار نفر زخمی و 35 هزار نفر شهید شده اند که 2 هزار و 800 نفر کودک و 2 هزار و 27 نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه 60 درصد بیمارستان های یمن تعطیل شده یا مورد اصابت گلوله های دشمن قرار گرفته است گفت: این آمار در روزنامه ها و سایت های خبری است در صورتی که عده زیادی در روستاها و مناطق دورافتاده نیز فوت کرده اند.
وی عنوان کرد: هر روز این کشور بمباران می شود به گونه ای که داد رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بلند شده، تاسوعا در یمن در حال اتفاق افتادن است اما کسی کاری نمی کند و این ملت چه گناهی کرده که باید مورد محاصره کشورهای غربی باشد.
این فعال مذهبی و سیاسی افزود: در قرآن آمده است کسی که دلش برای مسلمانان نسوزد از مسلمانان نیست، این در حالیست که همه در خواب غفلت هستند و یمن را نمی بینند.
وی گفت: یمنی ها در تاریخ از یاران امیرالمومنین (ع) بوده اند و توسط وی شیعه شدند، برای وی قیام می کردند و دشمن متوجه شد یمن یک پایگاه مهم برای شیعه است.
وی یادآور شد: امروز یمنی ها برای اسلام قیام می کنند لذا ما را قتل عام می کنند و می خواهند یمنی ها را از قیام اهل بیت دور کنند.
حسن العماد افزود: عربستان و آمریکا دوباره ترسیده اند که یمنی ها به سمت قیام امیرالمومنین (ع) و سپس امام خمینی (ره) بروند به همین خاطر یمن را نابود می کنند.
وی گفت: دشمنان ما می دانند اگر یمن زنده و آزاد شود نهضت خمینی و حسینی تکرار می شود؛ یعنی پرچم امام زمان (عج) از یمن بلند و سبب نابودی تمامی مستکبران خواهد شد.
وی تصریح کرد: بیدار شدن ملت ها به برکت امام خمینی و حفظ آن توسط آیت الله خامنه ای کل دنیا را متحیر ساخته است و دشمن دوست ندارد نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری در جهان اسلام رشد یابد، مسئله انقلاب اسلامی ما را زنده کرد و همه کشورها را دارد زنده می کند.
دبیرکل حزب تنظیم مستقبل العداله یمن گفت: امام خمینی ملت ها را بیدار کرد، ملت هایی که در خواب غفلت بودند و مواظب باشید که خداوند فردا از تک تک شما می پرسد از نعمتی که از بین همه ائمه و پیامبران به شما داد چه استفاده ای کردید.
وی بیان کرد: خودتان را کم نگیرید ارتباط خود را با جهان اسلامی نادیده و کم نگیرید، این نعمت جهانی را به جهان اسلام برسانید، برای کمک به مظلومیت یمن ما را یاری کنید و نگذارید عاشورا تکرار شود.
همایش نهضت جهانی حضرت امام روح الله (ره) امروز (پنجشنبه) با حضور فعالان و مبلغان انقلاب اسلامی در کشورهای یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان، کشمیر هند، روسیه، نیجریه و آذربایجان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند آغاز به کار کرد.
بیان تاثیر انقلاب اسلامی در محور مقاومت، تفکر امام خمینی (ره) در کشورهای جهان اسلام و تاثیر تفکر امام راحل بر شکست هیمنه استکبار جهانی از اهداف برگزاری این همایش اعلام شده است.
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.