مهدی صادقی روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد اشتغال تحقق یافته، تعداد 76 نفر در حوزه صنعت و معدن و 104 نفر در حوزه تجارت صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: شهرستان فردوس دارای ظرفیت‌های بالقوه در عرصه‌های گوناگون است که به فعلیت رسیدن هر کدام از آنها می‌تواند زمینه شکوفایی این شهرستان را فراهم آورد و در این بین، بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال از برنامه‌های اصلی اداره صنعت، معدن و تجارت است.
وی گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید و اشتغال، باید جهادی عمل کرد و در این بین بخش صنعت و معدن مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد کشور است که تاثیر چشمگیری در افزایش تولید ناخالص داخلی دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس افزود: ایجاد اشتغال تاثیر زیادی بر ثبات اقتصادی داشته که توجه هرچه بیشتر به مقوله اشتغال می تواند منجر به امنیت اجتماعی و توسعه بیشتر شود.
وی بر نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و مصرف کالای تولید داخل با هدف ایجاد ارزش افزوده و اشتغال جوانان تاکید کرد و خواستار حمایت از تولیدات داخلی و افزایش اشتغال با خرید کالاهای ایرانی شد.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028
خبرنگار: اعظم جمالی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.