به گزارش ایرنا سرهنگ صفرعلی اسماعیلی روز یکشنبه در همایش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی افزود: همچنین برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و افزایش تولید در مجموعه بسیج سازندگی تسهیلاتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی استفاده از تجربیات کشاورزان را ارزشمند دانست و گفت: برخی محصولاتی که اکنون در استان و کشور به آن افتخار می کنیم حاصل زحمت فراوان کشاورزان در سال های گذشته است.
وی ادامه داد: این نوع تولید و محصولات ممتاز حاصل کار تجربی کشاورزانی است که بدون داشتن علم خاصی توانستند آن را در کشور ممتاز کنند، این محصولات مربوط به نسل های گذشته، پدران و اجداد ماست که بهره مند می شویم.
وی بیان کرد: از علم و دانش امروز و دانشمندان این بخش در رونق این محصولات چه استفاده ای شده است، بین تجربه و دانش چه تلفیقی صورت گرفته است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: آمار فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار بالاست، چه کسی قرار است بین این دو بخش پیوند بزند، در این بخش باید بیشتر کار شود.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه نقش سازمان بسیج کشاورزی و منابع طبیعی پیوند بین این دو بخش است، یادآور شد: از نیروی های متخصص به درستی استفاده نشده و بهره ای که باید می بردیم را نبرده ایم.
وی با بیان اینکه با کلاس برگزار کردن برای کشاورز، این بخش پیشرفت نخواهد کرد، افزود: در حال حاضر 400 مهندس بسیجی رشته کشاورزی در استان وجود دارد که بهتر است تیم های مرکب از کشاورز با تجربه و مهندس دانشمند تشکیل شود.
وی اظهار کرد: طرح همگام با کشاورز در روستاهای استان در حال اجراست که باید نتایج این مهم بررسی و چاره کار را در حوزه مهندسی کشاورزی پیدا کرد.

** نبود طرح جامع برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال
وی با اشاره به وجود سرمایه های سرگردان در کشور عنوان کرد: آمار افراد و حجم سرمایه گذاری مردم استان در موسساتی که رو به ورشکستی رفت بسیار بالا بود.
وی اضافه کرد: طرح و برنامه ای برای اینکه سرمایه های استان به سمت تولید و اشتغال پیش برود وجود ندارد تا مردم عوض گذاشتن پول در اینگونه موسسات جایی مورد اعتماد سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: از مسئولان انتظار می رود برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان به ویژه در بخش کشاورزی تدابیر بهتری بیندیشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.