به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدمهدی مروج الشریعه در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد افزود: تقویت مدیریت منطقه ای از طریق تفویض اختیارات از ملزومات توسعه استان است.
وی ضمن تقدیر از تلاش های سربازان گمنام امام زمان (عج) در برقراری امنیت و ثبات استان، از وزیر اطلاعات درخواست کرد نکات و مسائلی را که مدیران استانی برای توسعه و پیشرفت باید مد نظر قرار دهند، تبیین و تشریح کند.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی های 18 ساله استان که پهنه شرق کشور را با مشکلات جدی مواجه ساخته است اظهار کرد: کاهش بارندگی سالانه و کسری منابع آب های زیرزمینی، بر روابط اقتصادی و اجتماعی استان تاثیرات منفی گذاشته است.
وی با اشاره به اینکه توسعه بخش خدمات بخصوص تقویت گردشگری استان به عنوان یک استراتژی مهم در نظر گرفته شده است گفت: پتانسیل استان در بخش گردشگری در صورت تقویت زیرساخت ها، می تواند اقتصاد و توسعه بخش های عمرانی استان را متحول کند.
مروج الشریعه ظرفیت تکنولوژی های نوین در زمینه تقویت اشتغال و توسعه اقتصادی در استان را مطلوب دانست و افزود: افزایش نقش IT و ICT در کارآفرینی از مهم ترین مسائلی است که در استان به آن خواهیم پرداخت.
وی با بیان اینکه باید به مولفه های اقتصاد مرز توجه شود خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در زمینه تقویت زیرساخت های بازارچه های مرزی، باید ظرفیت ها و پتانسیل های نهفته در مرزهای استان را توسعه دهیم.
نماینده عالی دولت در استان جاذبه های اقتصادی و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی برای ورود سرمایه گذاران خارجی بخصوص اروپایی ها را مطلوب دانست و گفت: پتانسیل های موجود در بخش معدن و صنایع معدنی، انرژی های نو و صنایع فلزی به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی منجر شده است.
وی ضمن تقدیر از توجه ویژه دکتر جهانگیری رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در خصوص ساماندهی مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی بر اساس شاخص های مد نظر رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت تدبیر و امید، از راهبردهای اساسی توسعه استان است.
مروج الشریعه نگاه ویژه به استارت آپ ها به عنوان شتاب دهنده های توسعه استان را ضروری خواند و گفت: با توجه به بازار 28 میلیونی زائرین امام رئوف، توسعه صنایع دستی و تثبیت سهم خراسان جنوبی از بازار صنایع دستی مورد نیاز این بخش، از مهمترین مولفه های اقتصادی و توسعه ای استان به شمار می آید.
وی با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با دکتر علی لاریجانی رئیس قوه مقننه تصریح کرد: در این دیدار بر تقویت و توسعه مدیریت منطقه ای از طریق تفویض بسیاری از اختیارات ملی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید شد.
بر پایه این گزارش در این دیدار که با حضور وزیر اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری استان برگزار شد؛ از تلاش های مدیرکل سابق اطلاعات استان تقدیر و مدیرکل جدید اطلاعات خراسان جنوبی معرفی شد.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.