به گزارش ایرنا محمد بارانی روز شنبه در دیدار با شهردار شوسف پیرامون آسیب های اجتماعی افزود: یکی از دغدغه های مهم دولت و مردم، پیگیری و رسیدگی به آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: رصد مسائل اجتماعی در حوزه های مختلف و نیز تهدیدها، نارسایی ها و آسیب های اجتماعی باید همواره مدنظر متولیان و مسئولان امر باشد.
وی گفت: همکاری و تعامل شهرداری ها با بهزیستی، به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه منجر خواهد شد.
وی بیان کرد: مجموعه بهزیستی امیدوار است با همکاری شهرداری شوسف و سایر نهاد های شهر، بتواند با استفاده از پتانسیل هایی از قبیل گروه های اجتماع محور، پایگاه سلامت اجتماعی، اجرای طرح محب و پایگاه خدمات مددکاری، برنامه ای برای پیشگیری، آگاه سازی افراد وکاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.
به گزارش ایرنا بارانی اظهار کرد: بهزیستی در راستای حمایت از قشر آسیب پذیر و کاهش آسیب های اجتماعی یکی از تخصصی‌ ترین دستگاه‌هاست.
وی عنوان کرد: این سازمان برای احیای مسئولیت و سلامت اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها اقدامات مهمی از قبیل برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج، تحکیم خانواده و مهارت های زندگی، برگزاری نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی با موضوعات پیشگیری از اعتیاد، کاهش و کنترل طلاق وهمچنین اجرای طرح های کشوری غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی و مشاوره ژنتیک انجام می دهد.
رئیس اداره بهزیستی نهبندان با بیان اینکه شهرداری در زمینه مناسب سازی معابر عمومی اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: چون این سازمان با افراد معلول ارتباط دارد، لذا مثل گذشته حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر در زمینه مناسب سازی ادارات، نمایندگی ها و معابر عمومی احساس می شود، که شهری دوستدار معلول داشته باشیم.
این مسئول از حمایت های شهردار شوسف در خصوص همکاری و همراهی با نمایندگی خدمات بهزیستی این شهر و از همه مهم تر اهمیت دادن شهرداری و نیروی انتظامی شوسف به امر پیشگیری از آسیب ها که نتیجه آن کاهش حضور متکدیان در ورودی و سطح شهر شده قدردانی کرد.
شهر نهبندان در 200 کیلومتری بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
در حال حاضر یکهزار و 126 معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان نهبندان هستند، همچنین 103 زن سرپرست خانوار از خدمات این نهاد بهره مند می شود.
تعدادی مستمری بگیران این شهرستان نیز 430 معلول و 70 زن سرپرست خانوار هستند، شایع ترین معلولیت های این شهرستان به ترتیب جسمی حرکتی و ذهنی هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*6054* خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.