نظر افضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لایحه بودجه 97 عملیاتی نوشته شده و مسائل کلان کشور در آن لحاظ شده است ولی در بعضی استان ها که فعالیت بخش اجرایی و اداری مناسب نبوده از بودجه کمتری برخوردار شده اند.
وی گفت: مسئولان اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و تیم کارشناسی خراسان جنوبی دلیل کاهش بودجه استان را اعلام کنند.
وی بیان کرد: در این لایحه پیش بینی می شود که یارانه بالغ بر 34 میلیون نفر که نیازمند یارانه نیستند، حذف شود اما خراسان جنوبی واجد شرایط برای حذف یارانه نیست.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغی که از حذف یارانه حاصل می شود باید برای تولید و اشتغال از طریق اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و عشایری هزینه و اگر شغل ایجاد شود مشکل بهداشت و درمان و غیره خود به خود رفع می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را 19 آذر امسال به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
رییس جمهوری در زمان تقدیم لایحه بودجه سال آینده گفت: اگر بخواهم بودجه سال آینده را در یک جمله خلاصه کنم این است که بودجه سال 97 بودجه ای بر مبنای اشتغال فراگیر و بر مبنای رفع فقر و ایجاد عدالت است، همچنین سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.
بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.
استان مرزی خراسان جنوبی با 11 شهرستان، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7559*3028
خبرنگار: امیرشاهین نایبی فر * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.