به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) با اشاره به بررسی لایحه بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت بنزین و سایر حامل های انرژی در بودجه سال آینده افزایش 50 درصدی پیدا می کند و با توجه به اینکه قیمت بنزین بر سایر کالاها و معیشت مردم اثرگذار است باید درآمد خانوارها نیز با تناسب منطقی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت حامل سوخت در سال آینده مردم به ویژه قشر متوسط به پایین جامعه را نگران کرده است، خطاب به مجلس شواری اسلامی و دولت گفت: عده ای به این بحث توجه نمی کنند این رقم برای برخی افراد پول زیادی است و در زندگی افراد به ویژه طبقه متوسط به پایین تاثیر زیادی می گذارد.
وی ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی معتمد مردم هستند و باید این افراد را در نظر داشته باشند، نگذراند سرمایه های ملی به هدر رفته و فشار غیر قابل تحمل به طبقه های پایین تر نیز وارد نشود.
خطیب جمعه بیرجند اظهار کرد: مردم این کشور 40 سال تجربه را پشت سر گذاشتند و اکنون آگاه و روشن هستند که اکنون سختی های زیادی را تحمل می کنند اما دیگر توان این افزایش قیمت ها را ندارند.
وی گفت: نکته مهم دیگر اینکه مردم شریف ایران مومن و متدین هستند و ممکن است به خاطر پایبندی به ارزش ها، دین، ایمان و عقیده همه این سختی ها را تحمل کنند.
وی اضافه کرد: اما در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و آخرین فصل سال عوض اینکه درآمد های حاصل از حامل های انرژی و یارانه در تولید و اشتغال بکار گرفته شود مبادا صرف حقوق های نجومی، افراط، تفریط، سفرهای غیر ضروری، همایش ها، نمایش ها و سمینارهای باطل، حقوق های نامتعارف و غیره شود.
حجت الاسلام مختاری افزود: مردم ما رنج دیگری تحمل نمی کنند مگر گنج باشد، تعالی کشور را به دنبال داشته باشد لذا دولت و مجلس حتما با دقت تمام نظارت داشته باشد.
وی گفت: نباید گذاشت مردم نسبت به دولت و نظام بدبین شده و این را به گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انداخت، چرا که دشمنان زیادی در داخل و خارج کشور پیوسته درصدد هستند ناکارآمدی نظام را بهانه کنند.
وی اظهار کرد: اقدامات و تصمیمات نسنجیده مبادا سبب شود مردم نسبت به نظام بی تفاوت شوند؛ نظام ما قانون اساسی و انقلاب ماست لذا اول باید مردم همت و مسئولان توانمندی انتخاب کنند که بتوانند این قانون اساسی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه هر اقدامی که سبب بدبینی مردم شود خیانت به شهداست اظهار کرد: ما نگرانیم مبادا عملکرد نامطلوب مسئولان به پای دولت نوشته شود، عیب در نظام قانون اساسی نیست اگر عیبی هست در انتخاب ها و مسئولان ماست.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) را یکی از مناسبت های این هفته عنوان کرد و گفت: در قرآن مجید آیاتی در ارتباط با مسیحیت به صراحت بیان شده و آیاتی که هزار و 400 سال پیش برای مسیحیان نازل شده، همچنان زنده است.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: انتظار می رود مسیحیان مقابل ظلم و ظالم بایستند و دست در دست مسلمانان در مبارزه با ظلم در کنار ما قرار بگیرند.
وی گفت: قرآن حضرت عیسی (ع) را به عنوان یک پیامبر الهی معرفی کرد و امروز نباید مسیحیان در برابر ظلم چند ده ساله سران، مزدوران و ظلم صهیونیست به ملت مردم فلسطین سکوت کنند.
در این مراسم از سند هویتی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی عبادی نیز رونمایی شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*
خبرنگار: رقیه محمدی * انتشار: رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.