به گزارش ایرنا سردار قدرت الله منصوری، روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، علما، معتمدین شیعه و سنی خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: امروزه استکبار جهانی با تمام قوا به میدان آمده و در عراق، افغانستان، سوریه و ... مسلمانان را با مشکلاتی روبه رو کرده است که این معضل بیداری اسلامی را طلب می کند.
به گفته وی سرمایه گذاری های میلیاردی آمریکا و غربی ها در عراق و افغانستان و ... نشان دهنده ترس آنها از اسلام و قرآن است و به هم ریختگی این اتحاد و یکپارچگی را تنها راه جولان خود و هم پیمانانشان در این منطقه می دانند.
وی اظهار کرد: از سه سال گذشته و با اوج فعالیت تکفیری ها مقام معظم رهبری دستور دادند که قرارگاه ثامن الائمه در شمال شرق کشور« خراسان رضوی و جنوبی» مستقر شود و این قرارگاه با تمام قوا برای جلوگیری از مشکلات احتمالی مرز افغانستان آماده شد.
به گفته سردار منصوری، در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که به زودی داعش برچیده خواهد شد اما داعشی ها نخواهند توانست به کشورهایشان باز گردند که این پیش بینی امروز محقق شده اما بنا به نبود حاکمیت دولت مرکزی و ثبات سیاسی در افغانستان، مکان مناسبی برای حضورشان دراین کشور به وجود آمده است که باید بیدار باشیم.
فرمانده قرارگاه مرکزی ثامن الائمه، تصریح کرد: خوشبختانه امروز امنیت کامل را در مرزهای خراسان جنوبی شاهد هستیم با توجه به تاکید های مقام معظم رهبری در بحث محرومیت زدایی، اشتغالزایی و کمک به مردم مناطق مرزی اقدام های قابل توجهی انجام داده ایم و تا پایان سال برنامه های زیادی را در بحث محرومیت زدایی خواهیم داشت.
سردار منصوری در ادامه با بیان اینکه از تمام ظرفیت های دولت، دستگاه های ذیربط و آستان قدس در بحث محرومیت زدایی استفاده می کنیم گفت: امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری بیشتر، اقدام های قابل توجهی را در بحث محرومیت زدایی این استان انجام دهیم.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت ایام ولادت حضرت محمد (ص) هفته وحدت نام دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.