سید حسین لاژوردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیری مسئولان شهرستانی، پایگاه امداد و نجات سیار هلال احمر در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی گفت: طرح ملی امداد و نجات زمستانه از 20 آذر ماه جاری آغاز شد و تا 20 اسفند به مدت 91 روز ادامه خواهد داشت.
رئیس جمعیت هلال احمر فردوس بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان فردوس در مسیر ترانزیتی و شاهراه ارتباطی استان های جنوبی با شمالی به ویژه مسیر تردد زائران علی ابن موسی الرضا (ع) به منظور تسریع در پوشش امدادی حوادث احتمالی جاده های شهرستان، مجوز فعالیت پایگاه سیار از طریق مبادی مربوط اخذ شده است.
وی یکی دیگر از مزایای این مجوز را ایجاد فرصت شغلی و به کارگیری نجاتگران بیشتر و بالا رفتن انگیزه بین نجاتگران شهرستان عنوان کرد.
لاژوردی گفت: این پایگاه سیار با به کارگیری سه نیروی عملیاتی در هر شیفت مستقر در مرکز کشیک امداد جمعیت شهرستان در محورهای فردوس، بشرویه و فردوس، سرایان و فردوس، حومه آماده انجام ماموریت به صورت 24 ساعت است.
وی افزود: پایگاه ثابت امداد جاده ای بین شهری باغستان نیز با پنج نفر نیروی عملیاتی در هر شیفت، آماده انجام ماموریت با 2 خودروی آمبولانس و خودروی نجات در محورهای فردوس، بجستان و فردوس، گناباد و فردوس، حومه است.
وی بیان کرد: پایگاه ثابت امداد جاده ای بین شهری باغستان در کیلومتر 15 محور فردوس، بجستان واقع شده که مجهز به اتاق عملیات مخصوص تجهیزات امدادی حوادث غیرمترقبه، اتاق اسکان اضطراری مخصوص در راه ماندگان و درمانگاه مخصوص بیماران و مصدومان سرپایی است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس گفت: شهروندان می توانند در صورت نیاز به خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در هر نقطه کشور حتی مناطقی که خارج از آنتن دهی باشد و حتی گوشی فاقد سیم کارت با ندای امداد جمعیت با شماره ملی 112 تماس بگیرند.
شهرستان فردوس با پنج هزار و 100 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال غربی خراسان جنوبی و فاصله 195 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9865*3028* خبرنگار- اعظم جمالی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.