به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش از راه اندازی سامانه یکپارچه پایش آلودگی هوا در کشور خبر داد و گفت: این سامانه برای توسعه و ارتقای پایش آلاینده های هوا، شفاف سازی اطلاعات و قرار دادن آن در اختیار مردم راه اندازی شده است.
وی افزود: سامانه پایش یکپارچه آنلاین ایستگاه های پایش کیفی هوای کشور در دسترس همه هموطنان و هم استانی های عزیز بوده و این امکان را فراهم می کند تا افراد اطلاعات شاخص آلودگی هوای محل زندگی خود و حتی سایر نقاط کشور را نیز مشاهده کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: اطلاعات این سامانه می‌تواند در برنامه‌های شخصی شهروندان مفید واقع شود، همچنین از آنجا که کشور ما و همچنین خراسان جنوبی در معرض طوفان‌ها و گرد و غبار قرار دارد، راه‌اندازی سامانه پایش و اندازه گیری ذرات گرد و غبار اهمیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن سامانه یکپارچه ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور در آینده نزدیک گفت: این اپلیکیشن به‌زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و آنان می‌توانند از طریق گوشی‌های همراه خود اطلاعات مربوط به شاخص کیفیت هوا را کسب کنند که این کار در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا به ‌ویژه برای بیماران و افراد آسیب‌پذیر نقش مهمی دارد.
آرامنش با اشاره به اینکه دسترسی آزاد مردم به اطلاعات یکی از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم است گفت: این سامانه به منظور ارایه اطلاعات مربوط به کیفیت هوا و وضعیت آلودگی شهرها ایجاد شده است که مصداق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: عموم مردم در استان می توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی این سامانه به شرح aqms.sdra.co.ir علاوه بر مشاهده وضعیت کیفی هوای سایر نقاط کشور، نمودار غلظت آلاینده های گازی و ذرات گرد و غبار شهر بیرجند و همچنین ذرات گرد و غبار شهر نهبندان را مشاهده کنند.
استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.