قاسم تنها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت 581 سند شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان خراسان جنوبی صادر شده است.
وی بیان کرد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستائیان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کنند و اختلافات ملکی نیز با سنددار شدن رفع می شود.
وی گفت: تاکنون روستائیان استان استقبال چشمگیری از صدور سند نداشته اند که نیاز است نسبت به سنددار کردن املاک خود اقدام کنند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون 64 هزار و 846 سند روستایی و شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در استان صادر شده است افزود: از این تعداد 11 هزار و 924 سند قبل از سال 84 (قبل از تقسیم استان) و 52 هزار و 124 سند بعد از سال 84 در خراسان جنوبی صادر شد.
وی سنددار کردن منازل مسکونی را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب دانست و اظهار کرد: در گذشته داخل روستاها املاک مسکونی فاقد سند مالکیت بود که به همین دلیل منزل روستایی فقط ارزش پنهان اقتصادی داشت و با سنددار شدن ارزش افزوده پیدا کرد.
تنها با اشاره به اینکه یک روستایی برای صدور سند از روستا بیرون نمی رود اضافه کرد: از ابتدای تشکیل پرونده در بنیاد مسکن تا زمان صدور سند مالیکت همه اقدام را بنیاد انجام و سپس سند را در محل روستا به روستایی تحویل می دهد.
وی با بیان اینکه هزینه صدور هر سند روستایی 183 هزار تومان است از روستائیان استان خواست استقبال بیشتری از خدمات مختلف بنیاد مسکن داشته باشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.