مسعود قلی زاده روز چهارشنبه در مراسم غربالگری کودکان سه تا 6 ساله خوسف افزود: هدفگذاری امسال پوشش بیش از یکهزار و 100 کودک در برنامه غربالگری تنبلی چشم این شهرستان است.
وی با بیان اینکه کار در بهزیستی عبادت است یادآور شد: برای محقق شدن اهداف دولت باید تمام مردم مشارکت کنند و اگر خانواده ای در این موضوع سهل انگاری کند مسئول عواقبی هست که دیگر علاجی ندارد.
وی با اشاره به اینکه خوسف سومین شهرستان وسیع استان است و باید خدماتی که توسط دولت ارائه می شود در دسترس عموم قرار گیرد، گفت: معرفی خدمات دولت و ارائه به موقع آن از سوی تمام مجموعه های اداری مورد انتظار است.
معاون فرماندار خوسف، تحقق صد درصدی برنامه غربالگری چشم ویژه کودکان را خواستار شد و از تمامی ارگان ها بویژه شهرداری ها، رسانه های جمعی و محلی، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان خواست در امر تبلیغات و اطلاع رسانی به خانواده ها برای مراجعت به پایگاههای غربالگری چشم همکاری کنند.
سرپرست اداره بهزیستی خوسف نیز در این مراسم گفت: در سال گذشته یکهزار و 137 کودک سه تا 6 ساله این شهرستان زیر پوشش غربالگری چشم قرار گرفتند.
حسینی مقدم با اشاره به اینکه علیرغم تبلیغات مکرر و توضیحاتی که کارشناسان متخصص این موضوع به مردم ارائه می دهند افزود: مشکل اساسی ما در پیگیری خانواده هاست.
وی ادامه داد: کودکان شناسایی شده با اینکه برای پیگیری و بهره مندی از خدمات رایگان دولت به بینایی سنج و متخصص معرفی می شوند، اما خانواده ها دوری مسیر و ایاب و ذهاب را بهانه می کنند و حدود پنج درصد از کودکان شناسایی شده از پیگیری باز می مانند.
به گفته وی، خانواده ها غافل از این موضوع هستند که سهل انگاری امروز آنان نابینا شدن و کم بینایی فرزنداشان را در بر خواهد داشت.
سرپرست اداره بهزیستی خوسف با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید در بحث سلامت اقدامات موثر و پایداری شده است گفت: پیشنهاد می شود تا زمانی که توافقی در سطح عالی مدیران با آموزش و پرورش صورت گیرد از ثبت نام دانش آموزانی که در این برنامه شناسایی شده اند ممانعت به عمل آید.
حسینی مقدم اظهار کرد: امروزه خانواده ها با مراجعه به متخصص با یک درمان ساده می توانند از تاریکی چشمان فرزندشان جلوگیری کنند که بی شک آموزش و پرورش می تواند یک بازوی توانمند و یک تکیه گاه پایدار در این برنامه برای بهزیستی باشد.
وی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت بخش غیر دولتی در ارائه خدمات و کاهش تصدی گری ها، افزود: هدف کلی از اجرای این برنامه ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان است و سعی ما در واحد پیشگیری و موسسه طرف قرارداد بر این است که حتی در روستاهای دور نیز این غربال انجام شود که در سالهای پیش نیز با همت مجموعه ذیربط، این امر محقق شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
9866* 6054*خبرنگار- سید ابوالفضل موسوی نژاد*انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.