حجت الاسلام منصور هاشمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته اوقاف استان از هشت هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی کرد.
وی با بیان اینکه 160 میلیون تومان از محل نیت واقفان استان برای زائران اربعین حسینی امسال اختصاص داده شد، گفت: از مجموع موکب های زائران، 6 مورد در استان و 2 موکب در سیستان و بلوچستان در نقطه صفر مرزی میرجاوه و موقوفه زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان برای پذیرایی از زائران پاکستانی برپا شده است.
وی با بیان اینکه آمادگی راه اندازی یک موکب دیگر را داریم، ادامه داد: موکب های برپا شده در استان در محل های مسجد حضرت ابوالفضل و امامزاده سید علی نهبندان، امام زادگان باقریه در بیرجند، امامزاده مزار ساقی، امامزاده زید النار قاین و امامزادگان فردوس پذیرای زائران اربعین حسینی است.
هاشمی اظهار کرد: در این موکب ها به زائران اسکان شبانه، صبحانه، نهار و شام و در صورت نیاز میان وعده نیز داده می شود.
وی با بیان اینکه همچنین اوقاف استان آمادگی دارد در میقات الرضا(ع) خضری به عنوان هفتمین زائر سرا مدیریت آن را بر عهده گیرد، یادآور شد: پیش بینی می شود امسال به بیش از 10 هزار زائر اربعین در استان خدمات ارائه شود.
به گفته وی، تاکنون هفت کاروان پیاده از استان برای حضور در مراسم اربعین حرکت خود را از بقاع متبرکه آغاز کردند و بسته ای به صورت هدیه معنوی از سوی اوقاف برای اعطا به زائران در نظر گرفته شده است.

** برگزاری ویژه برنامه اربعین در 23 امامزاده استان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برپایی ویژه برنامه های اربعین در 23 امامزاده استان خبر داد و گفت: قرائت زیارت اربعین، مداحی، سخنرانی، برپایی نماز جماعت از ویژه برنامه های این ایام است.
هاشمی با اشاره به برگزاری طرح قدم های آسمانی به سوی امام مهربانی در استان افزود: در راستای این طرح با برپایی 6میقات در استان از زائران کاروان پیاده که به سمت مشهد الرضا(ع) در حرکت هستند با پیش بینی اعتبار 160 میلیون تومان از محل نیات واقفان پذیرایی می شود.
وی یادآور شد: هشت درصد نیات واقفان خراسان جنوبی مرتبط با ایام اربعین و عزاداری دهه صفر است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
6054* خبرنگار و انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.