به گزارش ایرنا رضا سلم آبادی روز سه شنبه در کمیته اشتغال شهرستان درمیان با بیان اینکه 41 درصد اشتغال جدید در شهرستان درمیان توسط کمیته امداد ایجاد می شود افزود: همچنین برای اجرای هر بهتر طرح های اشتغالزایی استان امسال 13 هزار و 215 بازرسی از این طرح ها صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماه گذشته 101 طرح اشتغالزایی با پرداخت یک میلیارد و 350 میلیون تومان تسهیلات در درمیان اجرا شد گفت: تاکنون 91 درصد برنامه اشتغال این شهرستان محقق شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: امسال پرداخت 16 میلیارد و 433 میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق ولایت و 35 میلیارد تومان از محل منابع بانکی برای کمیته امداد مصوب شده که نسبت به سال گذشته 122 درصد رشد داشته است.
وی گفت: همچنین امسال چهار میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای کمیته امداد شهرستان درمیان مصوب شد.

** پرداخت 670 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی توسط صندوق کارآفرینی امید
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: صندوق کارآفرینی یک نهاد عمومی غیردولتی است که پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کار خرد را برعهده دارد.
محمد زنگنه با بیان اینکه در دولت یازدهم 823 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط این صندوق پرداخت شده است اضافه کرد: از این مبلغ 6 میلیارد ریال در شهرستان درمیان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه شهرستان درمیان رتبه پنجم را در استان دارد گفت: صندوق کارآفرینی امید در هفت ماه گذشته 670 میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرده و 100 میلیون تومان پرونده آماده پرداخت در این صندوق وجود دارد.
وی بیان کرد: نرخ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در نقاط مرزی صفر درصد و سایر مناطق سه درصد است.
زنگنه افزود: صندوق کارآفرینی امید از طرح های اشتغال روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول حمایت می کند لذا فرمانداری اسامی روستاهای مدنظر را ارسال کند و هر روستا را تا یک میلیارد تومان توانمند خواهیم کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.