حسن خانزاد روز شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند، میزان مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی را هشت میلیارد تومان دانست و افزود: در حال رایزنی برای دریافت مطالبات هستیم و در صورت به نتیجه رسیدن از قانون ماده 77 استفاده خواهد شد.
وی گفت: از آنجایی که درآمد شهرداری از طریق درآمدهای شهری حاصل می شود در نتیجه تا زمانی که شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت نکنند شهرداری نخواهد توانست خدمات مورد نیاز و در شان مردم ارایه کند.
وی عنوان کرد: درآمد شهرداری از طریق درآمد هزینه بوده بنابراین تا زمانی که شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت نکنند شهرداری نخواهد توانست آنچنان که باید خدمات مناسبی ارائه دهد.
وی گفت: بر اساس برآورد انجام شده شهرداری حدود سه میلیارد و 600 میلیون تومان عوارض نوسازی از شهروندان مطالبه دارد که انتظار می رود تا پایان سال جاری نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام شود.
وی در ارتباط با انتخاب شهردار بیرجند توسط اعضای شورای شهر، بیان کرد: در حال حاضر دستور کارهای ابلاغ شده به شهرداری بیرجند توسط اعضای شورای شهر در حال انجام است.
به گزارش ایرنا خانزاد اظهار کرد: قرار نیست در نبود شهردار امور مربوط به شهرداری راکد بماند لذا هر شخصی در راس شهرداری باشد باید روند کاری را در نبود شهردار انجام دهد.
وی با بیان اینکه اجرای خواسته های شورای اسلامی شهر جزو وظایف شهرداری است، عنوان کرد: وظایف شهردار با سرپرست تا حدودی متفاوت است اما اموراتی که در گذشته توسط شورای اسلامی شهر بیرجند مصوب شده در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی یادآور شد: هر ساله با آغاز ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید یکسری اقدامات از قبیل خط کشی و بهسازی خیابان ها انجام می شود امسال نیز به دلیل تقارن ماه محرم و آغاز سال تحصیلی یکسری المان ها با امکانات شهرداری نصب و بازسازی شد.
سرپرست شهرداری بیرجند تاکید کرد: شهرداری بیرجند با نبود شهردار کماکان با تلاش و جدیت بیشتر به وظیفه خود عمل می کند.
خانزاد گفت: در انجام برخی اقدامات به تصمیم گیری قاطع شهردار نیاز بود که در این زمینه با استفاده از توان شورای اسلامی شهر بیرجند تصمیمات لازم در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: تا زمانی که شهردار بیرجند با رای اعضای شورای شهر انتخاب شود فعالیت های مربوط به شهرداری با همکاری مشترک شورای شهر انجام خواهد شد.
وی اظهار کرد: برنامه های شهرداری بر اساس برنامه بودجه ای تا پایان سال تنظیم شده است اما اگر موردی فوری با تصمیم شورای شهر به شهرداری ابلاغ شود خارج از برنامه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557* 6054* خبرنگار - رقیه محمدی * انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.