پرویز آرامنش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 308 عدد انواع ادوات و وسایل انجام شکار غیر مجاز حیات وحش، 677 قطعه پرنده زینتی، 16 لاشه انواع پستانداران و 13 قطعه انواع پرندگان وحشی از این افراد کشف و ضبط شد.
وی مرغ مینا، عروس هلندی، طوطی سبز و کوتوله، فنچ، قوچ وحشی، آهو، میش، خرگوش، هوبره، کبک، کوکر، کاکایی و مرغابی را از مهمترین موارد کشف شده در این مدت نام برد.
وی اظهار کرد: در این مدت ٢١ نفر قبل از انجام شکار و حین شروع به شکار دستگیر شدند که تعداد ٣٢ قبضه سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز از متخلفان زیست محیطی کشف شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حضور فعال، تلاش و همت شبانه روزی ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، پایش و نظارت مستمر بر مناطق تحت مدیریت، آزاد و مناطق مرزی و کویری، استفاده از توان و پتانسیل چند جانبه، پیشگیری از انجام شکار غیر مجاز، همکاری فعال و مشارکت جوامع محلی و اهالی بومی منطقه برای حفاظت از عرصه محیط زیست را از مهمترین اقدام های این اداره کل در این مدت عنوان کرد.
وی تصریح کرد: 6 ماه نخست امسال، 5٠ مورد تیمار و رهاسازی انواع گونه های حیات وحش نیز توسط یگان حفاظت محیط زیست استان انجام شده است.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، مظفری، آرک و گرنگ، شاسکوه و سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، رباط شور و نایبندان طبس، و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028* خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.