مهدی جعفری روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در استانداری افزود: اعتبارات استان های فوق در مقایسه با خراسان حنوبی بسیار بالاتر است به عنوان مثال اعتبارات خراسان رضوی 10 برابر خراسان جنوبی است.
وی طول راه های استان را 17 هزار و 82 کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این میزان، 472 کیلومتر راه اصلی چهارخطه، یکهزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 982 کیلومتر فرعی و یکهزار و 193 کیلومتر راه فرعی دسترسی است.
وی اضافه کرد: همچنین خراسان جنوبی دارای 11 هزار و 370 کیلومتر راه روستایی است که پنج هزار و 618 کیلومتر آن آسفالت شده است.
به گزارش ایرنا جعفری اظهار کرد: در استان 2 کریدور اصلی شمال به جنوب (چابهار - زاهدان - مشهد - بندرعباس - چابهار و کرمان - دیهوک - راور و کریدور شرق به غرب (بیرجند - دیهوک - راور - طبس - اصفهان ) به طول یکهزار و 500 کیلومتر وجود دارد.
وی گفت: در کریدور شرقی استان دو محور طبس - یزد و طبس - اصفهان باند دوم در دست اجراست و راه طبس - بیرجند باند دوم در قالب بهسازی و تبدیل محور به راه اصلی در دست انجام است.
وی یادآور شد: اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 برای محور بیرجند - طبس در حال پیگیری است تا ردیف اعتباری مستقلی داشته باشد چرا که ردیف اعتباری ضعیف است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در مجموع 569 کیلومتر کریدورهای شرقی و غربی استان است که تنها 77 کیلومتر آن تبدیل به باند دوم شده است.
وی گفت: از 10 کریدور اصلی کشور 2 کریدور شمال به جنوب در خراسان جنوبی قرار دارد که مجموع آنها 761 کیلومتر است و باند دوم حدود 50 درصد آن احداث شده است.
وی بیان کرد: 322 کیلومتر باند دوم اجرا و 48 کیلومتر آسفالت شده و به زودی بازگشایی خواهد شد.
جعفری افزود: کریدور بیرجند - قاین از محورهای مهم استان است و تلاش تمامی مسئولان استان بر این است که این جاده هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
وی گفت: عملیات دو بانده سازی جاده بیرجند - قاین توسط سه پیمانکار در حال انجام است و در حال حاضر 30.8 کیلومتر دوبانده سازی این محور به بهره برداری رسیده، 12.5 آماده بهره برداری و 56.1 کیلومتر نیز در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: از 102 کیلومتر طول جاده بیرجند - قاین عملیات دو بانده سازی 56 کیلومتر آن انجام نشده اما تمامی قطعات در حال انجام است چراکه اولویت استان تکمیل باند دوم این محور است.
وی افزود: از راهکارهای مختلف دنبال تکمیل عملیات دو بانده سازی این مسیر هستیم و وزارت راه و شهرسازی نیز در حال رایزنی برای تبدیل جاده بیرجند - قاین به آزادراه چهارخطه است.
وی گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده، تاکید دادستان استان و استانداری مکاتباتی برای بازگشایی باند های دوم استان به ویژه در بزرگراه بیرجند - قاین انجام شد که با هماهنگی پلیس راه و راهداری از سه قطعه این محور دو قطعه بازگشایی شد و قطعه دیگر نیز به زودی بازگشایی خواهد شد.
جعفری ادامه داد: از آنجا که شدت تصادفات در جاده های دو طرفه بسیار زیاد است بالاجبار این قطعات بازگشایی شد اما موارد ایمنی به صورت کامل انجام نشده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.