محمد فرهادی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در استانداری افزود: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی توجه خوبی به موضوع جاده های استان داشته است اما هنوز دو بانده سازی برخی محورها به توجه بیشتری نیاز دارد.
وی گفت: در ماه های اخیر شاهد افزایش تلفات جاده ای استان بودیم؛ با توجه به این موضوع ایمنی راه ها در دستور کار شورای فنی استان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در مسیر بیرجند - قاین و طبس - راور در چند ماه گذشته تلفات زیادی رخ داد عنوان کرد: آسفالت 21 کیلومتر از جاده بیرجند - قاین انجام شده و آماده بهره برداری است، همچنین در مسیر طبس - راور اقدامات خوبی صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا فرهادی اظهار کرد: همچنین در مسیر بیرجند - سربیشه اجرای باند دوم در حال انجام است و امید است با توجه به حجم بالای ترافیک در این مسیر اقدامات با سرعت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری 26 شهریورماه در زمینه ایمنی راه ها یادآور شد: با توجه به فرمایشات رهبری می طلبد دستگاه های مربوطه در حوزه ایمنی راه ها دقت عمل بیشتری به خرج دهند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در ارتباط با کمیسیون حمل و نقل جاده ای افزود: حفظ جان و مال مردم یکی از مهمترین وظایف این کمیسیون است و احساس مسئولیت و انجام وظایف در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که کوچکترین غفلت سبب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان خواهد شد.
وی گفت: هدف و وظیفه اعضای کمیسیون حمل و نقل افزایش سطح ایمنی و آسایش مردم است بنابراین نباید دستگاه های اجرایی انجام امور را معطوف به جذب اعتبارات کنند.

**افزایش گشت های نامحسوس و محسوس پلیس راه
فرهادی با اشاره به افزایش تردد گشت های نامحسوس و محسوس پلیس راه در جاده های استان گفت: حضور فیزیکی پلیس در جاده ها تاثیر زیادی در کاهش تصادفات و رعایت مسایل ایمنی دارد.
وی بیان کرد: هرچند دولت توجه زیادی به طول راه های استان دارد اما افزایش ایمنی در جاده ها نیازمند فرهنگ سازی عمومی است تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای و تلفات جانی باشیم.
وی افزود: نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد نیز در کاهش تلفات ناشی از تصادفات از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین مطبوعات در اطلاع رسانی و آموزش عمومی می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
وی با تاکید بر بازگشایی مسیرهای باند دوم استان که عملیات آسفالت آن انجام شده، یادآور شد: هنوز علایم ایمنی این مسیرها نصب نشده اما با بازگشایی این مسیر البته با سرعت کمتر و هشدار به رانندگان می توان به کاهش تصادفات کمک کرد.
فرهادی گفت: سال گذشته 30 درصد اعتبارات جرائم برای محورهای روستایی و 70 درصد در شهرها توزیع شد اما سهم روستاها توسط استانداری برای خریداری تجهیزات ایمنی راه ها در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت و اکنون نصب این تجهیزات در حال انجام است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028* خبرنگار- رقیه محمدی * انتشاردهنده- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.