سرهنگ مهدی صادق احمدی روز سه شنبه در گردهمایی مدیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و فرماندهان پایگاه های مقاومت و سرگروه های صالحین بسیج ادارات خراسان جنوبی در بیرجند افزود: ماده چهار قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مراتب امر به معروف و نهی از منکر را قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی بیان می کند که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد ملت و دولت و مرتبه عملی آن در موردی که قانون مشخص کرده، بر عهده دولت است.
وی اظهار کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال 1394 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تایید شورای نگهبان به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
وی یادآور شد: ماده 17 قانون یادشده وظیفه سازمان بسیج مستضعفان را مشخص و این سازمان را موظف به بکارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قانون نسبت به فرهنگ سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی کرده است.
مسئول سازمان بسیج کارمندان استان خراسان جنوبی گفت: تبصره 3 ماده 17 قانون حمایت از آمران به معروف تاکید دارد که ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری سازمان بسیج مستضعفین برای مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر برای ضابطان امر به معروف دوره آموزشی برگزار کنند.
وی اضافه کرد: تاکنون 70 دستگاه اجرایی در استان، شورای امر به معروف و نهی از منکر خود را تشکیل دادند که به لحاظ ساختاری اقدام خوبی شده اما در مرحله عمل هنوز اقدام مناسب نشده است.
صادق احمدی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در سال 1372 فرمودند که مردم همانطور که نماز را واجب می دانند باید امر به معروف و نهی از منکر را واجب بدانند و آنچه مسئولیت مردم است امر و نهی زبانی است.
وی افزود: معظم له مهم ترین امر به معروف را ایجاد و حفظ نظام جمهوری اسلامی و تضعیف نظام را مهم ترین منکر عنوان کردند.
وی اظهار کرد: مهم ترین رکن نظام، ولی فقیه و بیانات ایشان برای همه ما فصل الخطاب است لذا کارمندان بسیجی دستگاه اجرایی باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر زبانی در ادارات مربوط اقدام کنند.
محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی سخنران ویژه این همایش بود.
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.