حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، روز دوشنبه در دیدار کارکنان اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی، افزود: مسئولان باید به ارتقای درآمد در جامعه توجه خاص داشته باشند، امروز با وضعیتی که در برخی بنگاه های اقتصادی حاکم است، اخذ مالیات دردی را دوا نمی کند.
به گفته وی مردم تحصیل می کنند و با ایجاد شغل به کسب درآمد می پردازند، امور جامعه هم نباید به فراموشی سپرده شود، باید بخشی از این درآمدها صرف عمران و آبادانی شود که یکی از آنها هم مالیات می تواند باشد.
وی اظهار کرد: مساله مالیات کاملا معقول است، در میدان عمل آنچه تصور می شود، متفاوت است و اگر در محافل گفته می شود، مالیات باید جایگزین فروش مواد نفتی شود، حرف کاملا درستی است ولی در میدان عمل با تعداد زیادی کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل مواجه هستیم.
وی با بیان به اینکه گزارش رسانه ها در برخی مسایل واقعا قابل تامل است،عنوان کرد: در مصاحبه با یکی از صاحبان مشاغل گفته می شود،نه کاری و نه درآمدی است، بعد چطور می توان از این اشخاص مالیات گرفت، در حالیکه با همین وضعیت روزانه کالای قاچاق وارد کشور می شود و اقتصاد را فلج کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: گفته می شود برای هر کاسب باید 400 خانوار مشتری باشد،در شهری همچون بیرجند به عنوان مرکز استان، این آمار طبق گفته ها فقط 16 خانوار است پس درآمدی وجود ندارد تا مالیات صحیح از بازاریان گرفته شود.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجنددر ادامه توضیح داد: آنچه در رسانه ها بارها گفته شد این است که دانه درشت ها به دلایل مختلف از مالیات فرار می کنند و مالیات نمی دهند بعد ما به دنبال اخذ مالیات در بین کاسب های خرد و دانه ریزها باشیم، صحیح نیست.
حجت الاسلام والسملمین ادامه داد: فردی اقدام به سرمایه گذاری و از بانک ها وام اخذ می کند، حالا برای دریافت مجوز درگیر کاغذ بازی های اداری شده و از طرفی بانک هم به اصطلاح لختش کرد، آیا باید مالیات گرفت یا به فکر کمک به چرخه تولید بود تا با درآمد زایی بیشتر درآمدهای مالیاتی هم بیشتر شود.
وی با اشاره به گزارش رسانه ها، افزود: گفته می شود بسیاری درآمدهای وزارتخانه ها صرف ول خرجی هایی می شود که اصلا لزومی ندارد و داد مردم از این کارها در آمده است در حالی که ما یک خانواده هستیم و باید برای آبادانی و اعتلای کشور تلاش کنیم تا این میراث را به خوبی به فرزندانمان واگذار کنیم.
به گفته وی آنچه مقام معظم رهبری بارها به آن تاکید کردند اقتصاد مقاومتی است و به تایید متخصصان فن هم رسید و مورد تاکید آنها هم هست پس باید بکوشیم تا زاویه های اقتصادیمان را مقاومتی کنیم تا در میدان عمل قابل بقا باشد.
وی در ادامه خطاب به جمع حاضر و مسئولان تاکید کرد: هر مسئولی در هر جایگاهی است از طریق مردم به آن مسئولیت رسید، باید با صداقت در عمل در مسیری حرکت کند که کارش علمی و دانش بنیان باشد تا گامی مهم در راستای پویایی نظام ایران برداشته شود.
همچنین سرپرست اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی، در این دیدار گفت: در سال 1395، 2 هزار و 301 میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیر مستقیم در استان اخذ شد.
محمد رضا پاک گهر، افزود: از مجموع درآمد هزار و 544 میلیارد ریال مربوط به مالیات مستقیم و 745 میلیارد ریال مالیات غیر مستقیم است که عمده آن از طریق مالیات به ارزش افزوده دریافت شد.
به گفته وی از محل مالیات به ارزش افزوده از سال 87 تا پایان خرداد 96 ،یک هزار و 830 میلیارد ریال عوارض از اداره کل مالیاتی استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که 660 میلیارد ریال مستقیما به شهرداری بیرجند پرداخت شده است.
در سال 1394 ، هزار و 776هزار ریال مالیات در خراسان جنوبی دریافت شد،که هزار و 223میلیارد ریال مالیات مستقیم و 552میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم است که عمدتا مالیات بر ارزش افزوده بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.