محمد سنجری روز یکشنبه در کمیته اشتغال نهبندان افزود: برای اجرای این طرح دولت منابعی تامین کرد که فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا در کارگاه هایی به مدت چهار تا 6 ماه مشغول به کار می شوند.
وی ادامه داد که هدف از اجرای این طرح آموزش و مهارت آموزی است، کارورزان علاوه بر اینکه از مزایای حقوق 30 درصد قانون کار برخوردار خواهند شد، دولت تمام حق بیمه مسئولیت آنان را پرداخت می کند .
وی بیان کرد: این افراد پس از پایان دوره کارورزی به مدت 2 سال در واحدهایی که 3 نفر بیمه شده اصلی داشته باشند می توانند مشغول کار شوند و طبق هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی ؛ مسئول یا کارفرما از پرداخت حق بیمه این افراد معاف هستند ، دولت 100 درصد حق بیمه این افراد را متقبل می شود .
وی یادآور شد: متقاضیان فارغ التحصیل باید در سامانه ای که به همین منظور در سایت وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیش بینی شده است، ثبت نام کنند .
همچنین حسن سروری مسئول امور تعاون ، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح تعاون روستا در هزار روستای کشور، گفت : اجرای این طرح در 30 روستای استان پیش بینی شد که از محل منابع ارزان قیمت و سرمایه گذاری اهالی روستا در صورت معرفی طرح ؛ واحدهای تولیدی صنعتی یا بنگاه های خرد ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: از محل منابع ارزان قیمت به واحدهای روستایی تسهیلات ارزان قیمت اعطا خواهد شد .
وی به فعال سازی شهرک گلخانه ای نهبندان با همکاری جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت : با تشکیل شرکت های گلخانه ای و همکاری جهاد کشاورزی از محل منابع مالی ارزان قیمت که امسال در کشور پیش بینی شد؛تحولی در اشتغال ایجاد خواهد شد .
سرروی همچنین به تشکیل تعاونی های بوم گردی در استان اشاره کرد و افزود: در روستاهای هدف گردشگری و خصوصا دهسلم نهبندان تعاونی های بوم گردی ایجاد خواهد شد که برای حمایت از ایجاد این تعاونی ها ؛ تسهیلات ارزان قیمت یک میلیارد ریالی برای هر تعاونی پرداخت خواهد شد .
در این نشست که با حضور فرماندار و اعضای کمیته اشتغال نهبندان برگزار شد، تعهد ایجاد اشتغال سال 96این شهرستان 610 مورد ذکر شد که از ابتدای سال جاری تاکنون 13درصد(82شغل) شغل پیش بینی ایجاد شده است .
شهر نهبندان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7216*2047*خبرنگار- ابوذر تاجری* انتشار دهده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.