حسن سروری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعاونی های خدماتی و صنعتی بیشترین سهم را در ثبت نام جشنواره دارند، پس از دریافت اطلاعات آنها فرایند داوری آغاز و تعاونی ها یاد شده با یکدگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی پایان تیرماه جاری را زمان اعلام نتایج داوری دانست و گفت: پس از اعلام نتایج به دبیرخانه کشوری، نتایج ملی انتخاب تعاونی ها نیمه مردادماه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هفته تعاون از برگزیدگان تعاونی های برتر استانی و کشوری قدر دانی می شود، افزود: هدف برگزاری جشنواره تعاونی های برتر، معرفی الگوهای موفق توسعه و ترویج فرهنگ برای مشارکت مردم در اقتصاد است.
به گزارش ایرنا سروری اظهار کرد: بخش تعاون یکی از مهمترین ارکان اقتصادی است که با تصمیم، اجرا و نظارت خود مردم اجرایی می شود.
به گفته وی، واگذاری امور به مردم و کوچک شدن بخش دولتی از مهمترین مزیت های حکمرانی خوب است، همچنین بدون حضور مردم کارها به درستی اجرا وعملیاتی نخواهد شد در صورتی که اعتماد به بخش تعاون سبب اتقافات خوبی در اقتصاد خواهد شد.
سروری، داشتن حداقل سه سال سابقه فعالیت برای تعاونی ها، زیان ده نبودن تعاونی ، دارا بودن استاندارد های اجباری تولید یا خدمات (از جمله موارد بهداشتی و زیست محیطی) ، صورت های مالی مصوب مجامع عمومی سالیانه، دارای شهرت و حسن سابقه اجرایی و مدیریتی مدیران تعاونی را از مهمترین شاخص های داوری تعاونی ها در جشنواره یاد شده عنوان کرد.
معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هشتم خردادماه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: ثبت نام دوازدهمین جشنواره تعاونی ‌های برتر، از هشتم خردادماه در استان آغاز شد و تا 31 خرداد ماه ادامه داشت، جشنواره معرفی تعاونی های برتر استان شهریور ماه امسال می شود.
سروری یادآور شد: شرکت ها و اتحایه های تعاونی با گرایش های کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، تأمین نیاز تولیدکنندگان، تأمین نیاز مصرف کنندگان، تأمین نیاز صفوف، خدماتی، اعتبار، دهیاری ها، زنان، حمل و نقل، فرش دستباف، مسکن، مرزنشینان، دانش بنیان، سهامی عام، فراگیر ملی، بنیاد تعاون و کارآفرینی در این جشنواره ثبت نام کردند.
در 992 تعاونی فعال خراسان جنوبی 748 هزار و 416نفر عصویت دارند که از این تعداد 100هزار و 919نفر زن و بقیه مرد هسستند.
با ایجاد این تعداد تعاونی فعال زمینه اشتغال 11هزار و 917نفر در بخش تعاون فراهم شد.
مجموع سرمایه گذاری در تعاونی های استان که با 14گرایش فعالیت دارند، 285میلیارد و 623میلیون ریال است.
بیشترین تعداد تعاونی های استان به ترتیب با 321 شرکت مربوط به خدمات، 190مورد تعاونی های صنعتی، و 176 مورد مربوط به تعاونی های بخش کشاورزی است .
تعاونی سهام عدالت و تامین نیاز صنوف خدماتی هر یک با هشت مورد کمترین تعداد شرکت های تعاونی استان را تشکیل می دهند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.