حجت الاسلام احمد رضایی روز پنجشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه مبارک رمضان در بیرجند افزود: جایگاه تبلیغ و مبلغ بسیار بالاست لذا در قرآن کریم بالاترین فضیلت برای مبلغ قرار داده شده است، در روایات برگزیدگان و پیشگامان امت را مبلغان دین می نامند.
وی گفت: هر چه ارزش کار بیشتر، مسئولیت مبلغ نیز بیشتر می شود، اگر تبلیغ از سر اخلاص و همراه با عمل باشد کلام عالم از خون شهید بالاتر است در حالیکه اجری بالاتر از خون شهید نیست.

** ** نفوذ نحله های انحرافی در لباس شیعه
وی بیان کرد: آنچه انسان را پیش خدا محبوب می کند طاعات و بندگی خداست، مبلغان دینی و مروجان احکام و دین و شریعت بایستی خود اول عالم باشند و سپس از دیگران بخواهند.
به گزارش ایرنا رضایی تاکید کرد: مبلغ دین باید ادامه دهنده فرهنگ صحیح و بصیر اسلامی باشد و رنگ خرافات را از چهره جامعه بزدایند.
وی عنوان کرد: مبلغان باید نسبت به شرایط و مسایل زمان آگاهی لازم داشته باشند، امروز نحله های انحرافی به ویژه در لباس شیعه ورود پیدا کرده است که باید در این زمینه برای مردم روشنگری شود.
وی یادآور شد: نگذاریم هر کسی از راه وارد شود هر چه دلش خواست به خورد فرزندانمان بدهد، طرح منبر باید مورد توجه ویژه مبلغان و اهل علم قرار بگیرد.

** برخی آسیب های اجتماعی جامعه را تهدید می کند
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: مردم از منبرهایی که با برنامه و هدف برگزار می شود استقبال می کنند.
رضایی گفت: برخی آسیب های اجتماعی جدی از قبیل مواد مخدر، طلاق، بی حجابی، تزلزل بنیاد خانواده و غیره جامعه را تهدید می کند که آثار سو آن در خراسان جنوبی نیز مشهود است لذا آسیب سازی نسبت به آسیب های اجتماعی یکی از وظایف مبلغان است.
وی بیان کرد: تهدید های فضای مجازی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد در صورتی که برخی مسئولان با دلسوزی در روستاهای استان دنبال پوشش شبکه های اینترنتی هستند اما مردم آب خوردن ندارند.
وی بر اهمیت کمک به دست گیری از ضعفا و محرومان توسط مبلغان تاکید کرد و افزود: امید است در ماه مبارک رمضان این فرهنگ گسترش یابد و حاشیه های شهرها، شهرک ها، مناطق روستایی و محروم در اولویت کاری مبلغان، مسئولان و مردم قرار بگیرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.