علی ناصری روز شنبه در جلسه شواری اداری شهرستان افزود: مدیران، زیر مجموعه اداری خود را در این خصوص توجیه کنند، فعالیت کارکنان دستگاه دولتی برای تبلیغ داوطلب مورد نظر صرفا خارج ساعت اداری و بدون اشاره به جایگاه اداری مجاز است و یا فرد از مرخصی استفاده کند.
وی اظهار کرد: مدیران و کارکنان قانون و آیین نامه اجرایی انتخابات را مطالعه و نامزدان شوراها هم قانون را رعایت کنند.
وی ادامه داد: داوطلبان شورا قبل از هرگونه وعده انتخاباتی، قانون بودجه ، شهرداری و شوراها را مطالعه کنند خیلی از موارد ممکن است اهداف یک داوطلب باشد ولی در حیطه اختیار شورا نیست.
وی یادآور شد: اگر فردی در یک روستا اظهار کند که این محل را به مرکز بخش یا شهر ارتقا می دهم این موضوع در حیطه اختیار شورا نیست و مرجع تصمیم گیری نهاد دیگری است.
ناصری ادامه داد: داوطلبان اهداف خود را به جای برنامه ارائه نکنند، بیان اهداف کلی با برنامه تفاوت دارد و در شورای شهر بیرجند انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می شود.
فرماندار بیرجند یادآور شد: دستگاه احراز هویت در شعبه اخذ رای مستقر است، وقتی رای دهنده به شعبه رای مراجعه کند، کارت ملی توسط دستگاه اسکن و مشخصات فرد احراز ، سپس اجازه رای دادن صادر می شود.
وی اضافه کرد: در این حالت امکان اشتباه کم است، اگر داوطلب همنام باشد چون تصویر فرد مورد نظر در دستگاه به نمایش گذاشته می شود احتمال اشتباه به صفر می رسد.
ناصری گفت: کاربران که در شعبه های رای کار می کنند آموزش های لازم را برای کار با دستگاه یادشده گذرانده اند و این آموزش ها ادامه خواهد داشت.
فرماندار مرکز خراسان جنوبی افزود: فیلم های آموزشی در اختیار سازمان صدا و سیما برای آشنایی مردم با اخذ رای الکترونیکی گذاشته شد و از شبکه های مختلف سیما نیز پخش می شود.
وی اظهار کرد: در هر شعبه اخذ رای در بیرجند حداقل 2 دستگاه اخذ رای الکترونیکی مستقر می شود و نگرانی از بابت ازدحام جمعیت وجود ندارد.
فرماندار بیرجند در ادامه بیان کرد: مجموعه وزارت کشور طبق قانون مجری انتخابات است،برای حضور حداکثری و دشمن شکن مردم پای صندوق رای همه تلاش خود را انجام می دهند.
ناصری گفت: ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح دارد، وزارتخانه ها،سازمان ها و اداره های دولتی و موسسه های وابسته به دولت و نهادهای انقلابی موظف هستند به درخواست وزارت کشور، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنها قرار دهند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
بر اساس سرشماری 95، خراسان جنوبی 769هزار نفر جمعیت دارد.
ناصری افزود: فعالیت های مقدماتی و تشکیل ستادهای انتخاباتی و هیات های اجرایی انجام شده است ،وارد بازه تبلیغات نامزدها ریاست جمهوری شده ایم.
وی اظهار کرد: از 21 اردیبهشت 96، زمان تبلیغاتی برای داوطلبان شورای شهر و روستاست.
ناصری ادامه داد: در شهرستان بیرجند برای شورای شهر 140نفر ثبت نام کردند ، صلاحیت سه نفر از نامزدها در هیات اجرایی احراز نشد و صلاحیت 15 نفر در هیات نظارت احراز نشد.
وی یادآور شد: در حال حاضر صلاحیت 115 نفر از داوطلبان شورای شهر احراز صلاحیت شد.
وی تصریح کرد: ممکن است برخی از داوطلبان که صلاحیتشان احراز نشد،در هیات نظارت خراسان جنوبی در صورت شکایت تایید صلاحیت شوند.
وی اضافه کرد: در بخش مرکزی شهرستان برای شوراهای روستا 566 نفر ثبت نام که صلاحیت 17 نفر در هیات اجرایی رد شد و 9 نفر هم در هیات نظارت بخش احراز صلاحیت نشدند و در حال حاضر 914 نفر نامزدهای احراز صلاحیت شده بخش مرکزی برای روستاها هستند.
وی تاکید کرد: در بیرجند 205 شعبه اخذ رای در شهرستان پیش بینی شد که از این تعداد 92 شعبه شهری و 113 شعبه روستایی است.
فرماندار بیرجند گفت: از مجموع شعبه های اخذ رای 84 شعبه ثابت شهری و هشت شعبه سیار شهری است، در روستاها 28 شعبه ثابت و 85 شعبه سیار است.
ناصری افزود: هفت روستا که واجد شرایط برگزاری انتخاب شوراها بود، داوطلب ثبت نام نکرد و انتخابات شوراها در این روستا برگزار نمی شود.
وی اظهار کرد: در روستاهای یادشده تنها صندوق اخذ رای سیار برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شد.
ناصری در ادامه با اشاره به نامگذاری 96 به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یادآور شد: اقتصاد مقاومتی مجموعه ای از بایدها و نباید هاست،با توجه به رویکرد اساسی کشور در حوزه تولید و اشتغال لازم است برخی سازمان ها در بخش های دولتی هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
وی ادامه داد: سهم دولت در بحث تولید و اشتغال به صورت فیزیکی و مستقیم از بخش خصوصی کمتر است و سهم بخش دولتی در بخش تولید و اشتغال نظارت،تسهیل گری و پشتیبانی است.
وی تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه اداری شناخت کامل و دقیق وظیفه و مسئولیت ها در حوزه مرتبط با تولید و اشتغال است.
وی تاکید کرد: اگر حوزه مسئولیتی که ارتباط مستقیم با تولید کننده و سرمایه گذار دارد بشناسیم در پاسخگویی به مردم موفق تر خواهیم بود.
وی اضافه کرد: اصل و بنای بسیاری از فعالیت های اقتصادی مربوط به مجوز، استعلام ها و کارهای تسهیل گری است که برخی از سازمان ها،اداره ها و بانک ها باید انجام دهند و تسریع در پاسخگویی به امور مردم بخش عمده ای از مشکل را رفع می کند.
فرماندار بیرجند ادامه داد: مدیران، قانون بودجه را مطالعه کنند و مسلط شوند، قانون برنامه ششم توسعه،سند فرادستی برای پنج ساله آینده است، مدیران با قانون فرادستی آشنا شوند تا بدانند جهت گیری کلی کشور به چه سمتی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559*2047*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.