علیرضا قربان زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 29 واحد برای خانواده های دارای 2 فرزند معلول در روستاها در حال تکمیل است که در نیمه نخست امسال تحویل مددجویان می شود.
وی با بیان اینکه هزینه احداث هر واحد مسکونی 330میلیون ریال است، اظهارکرد: از این مبلغ 180 میلیون ریال توسط اداره بهزیستی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن به صورت بلاعوض و 150میلیون ریال تسهیلات به وسیله بنیاد مسکن در روستاها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: همچنین احداث 2 واحد مسکونی تک معلولی درحال احداث است که به زودی تحویل متقاضیان می شود.
به گفته وی، هشت واحد تک معلولی در شهر قهستان در حال احداث است که در مرحله سفت کاری قرار دارد، به دلیل تامین نشدن سهم آورده متقاضی این واحدها هنوز به صورت کامل تکمیل نشده است.
وی عنوان کرد: همچنین احداث 22 واحد مسکونی برای خانواده های دارای 2 فرزند معلول در روستاها و شهرهای شهرستان شروع بکار شده که برای احداث این واحدهای علاوه پرداخت 180 میلیون ریال کمک بلاعوض، 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، این مسئول از وجود 888 معلول در شهرستان خبرداد و گفت: از این تعداد 243 نفر معلول جسمی و حرکتی هستند.
قربان زاده بیان کرد: در این شهرستان شش بیمار قطع نخاعی زندگی می کنند که به این افراد نیز ماهانه هزینه های کمک پرستاری پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه سال 95، بهزیستی شهرستان تعهد ایجاد 39 نفر شغل را داشته است، اضافه کرد: در این مدت 36 نفر اشتغال با بودجه یک میلیارد و 200 ریال ایجاد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته است.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.