مرتضی براری روز یکشنبه در جمع استادان دانشگاه و دانشجویان مراکز آموزش عالی طبس افزود: بهترین زمان برای ایجاد کسب و کار در محیط دانشگاه است.
وی ادامه داد: کسی می تواند نوآوری کند که دغدغه و مشغله فکری نداشته باشد و دانشجو در محیط دانشگاه هیچ مشغله ای ندارد و پس از فارغ التحصیلی توقع های جامعه اجازه نوآوری به او نمی دهد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: این که مقام معظم رهبری دو دهه تاکید می کنند اقتصاد دانش بنیان مهم ترین محور اقتصاد مقاومتی است، این یعنی اقتصاد مبتنی بر نیروی انسانی و امروزه دانشگاه ها اقتصاد خلق می کنند.
وی افزود: باید تلاش کنیم در محیط دانشگاه به جای این که فرد فارغ التحصیل شود کسب و کار و شرکت دانش بنیان فارغ التحصیل شود.
براری با بیان این که در بیشتر استان ها با مشکل بیکاری قشر دانشگاهی رو به رو هستیم، یادآور شد: این مساله را باید دانشگاه حل کند و ما آماده ایم با دانشگاه ها برای دستیابی به این هدف همکاری کنیم.
وی با اشاره به تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد گردشگری بیان کرد: با انتشار کلیپ از جاذبه های گردشگری در شبکه های اجتماعی می توان اقتصاد گردشگری را رونق داد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حوزه کشاروزی در هند توانسته اند با فناوری اطلاعات و ارتباطات تولید محصولات کشاورزی خود را به سه برابر افزایش دهند و از تلفن همراه به عنوان بستری برای آموزش به کشاورزان استفاده کردند.
وی با بیان این که فناوری اطلاعات و ارتباطات مهمترین زیرساخت توسعه است، افزود: باید با استفاده از این زیرساخت کسب و کارها و خدمات جدید ایجاد کنیم.
هم اکنون حدود سه هزار نفر در چهار واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی شهرستان طبس در حال تحصیل هستند.
طبس با 75هزار نفر جمعیت و 57هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.