به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الله خان‌زاده  شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار فرهنگی، یک کار زیربنایی و زمانبر است گفت: بحث کتاب و کتابخوانی یکی از مشکلات جدی شهرستان تازه تأسیس زیرکوه است.

وی افزود: امروز ساخت کتابخانه در مرکز شهرستان و بخش ها از ضروریات است و این مسأله در سال جاری از اولویت‌های کاری فرمانداری است.

فرماندار شهرستان زیرکوه با اشاره به اینکه غنی‌سازی منابع کتابخانه ها، ضروری است، ادامه داد: فرمانداری شهرستان زیرکوه در زمینه کمک به ساخت کتابخانه مرکزی در حاجی آباد اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به خرید زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شهرستان زیرکوه این اقدام را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: چنانچه خیری تا 50 درصد از هزینه‌های ساخت کتابخانه را تقبل کند عنوان کتابخانه به نام وی خواهد شد.

محمدرضا رضایی افزود: چنانچه در حوزه‌های فرهنگی، خوب عمل شود از بسیاری از معضلات و ناهنجاریها پیشگیری می‌شود و کتابخانه یکی از اصلی‌ترین حوزه های فرهنگی است.

وی با تأکید بر ضرورت پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها جهت انجام امور جاری کتابخانه‌ها از فرماندار شهرستان زیرکوه خواست در خصوص تسویه مطالبات کتابخانه‌ها از شهرداری‌های شهرستان اداره کتابخانه‌ها را یاری کنند.

برگزاری نخستین جلسه کارگروه مطالعه شهرستان فردوس در کتابخانه عمومی قائم(عج)

بر اساس مصوبه جلسه انجمن کتابخانه عمومی فردوس، کارگروهی متشکل از نخبگان، استادان و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی با هدف بررسی وضعیت مطالعه در سطح شهرستان فردوس، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای افزایش سرانه مطالعه تشکیل شد.

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس گفت: برگزاری مسابقه های کتابخوانی با جوایز ارزنده، ایجاد کتابخانه با فضای دلنشین در مدارس و سرمایه گذاری در این خصوص، تشویق دانش آموزان به جایگزینی کتاب به جای کپی برداری از اینترنت جهت کارهای تحقیقی و معرفی کتاب در این خصوص توسط آموزش و پرورش از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

اسدی افزود: در این جلسه مقرر شد، بنیادهای خیریه توجیه شوند تا در کارهای خدمات رسانی، امداد فرهنگی را نیز دخیل کنند. همچنین در خصوص اهدای کتاب به زوجین تحت پوشش، کودکان بی سرپرست و... نیز گفتگو شد.

در پایان نیز مصوب شد، جلسات به صورت ماهیانه و با حضور اعضا تشکیل شده و گزارش آن در جلسات انجمن کتابخانه ها نیز مطرح شود.

وی همچنین به بازدید بخشدار مرکزی شهرستان فردوس از کتابخانه در حال احداث باغستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به متوقف ماندن احداث کتابخانه و تخصیص اندک اعتبارات، جلسه ای با حضور دهیار و اعضای شورای اسلامی  باغستان برگزار و در خصوص وضعیت موجود تصمیم گیری شد.

اسدی بیان کرد: در این جلسه، مقرر شد با رایزنی و پیگیری یکی از اعضای شورای اسلامی باغستان، اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه تا سقف 500 میلیون ریال از سوی یکی از خیرین تأمین شود.

 در پایان جلسه، بخشدار و اعضای شورا از ساختمان در حال احداث کتابخانه بازدید کردند که با بیان پاره ای از ایرادها همراه و مقرر شد از سوی بخشداری، موارد مذکور به صورت مکتوب به پیمانکار اعلام شود تا در جهت رفع آن اقدام کنند.

لزوم مراقبت فعال از بیماری‌ها برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامپزشکی استان خراسان جنوبی مراقبت فعال از بیماری ها را برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا مهم ارزیابی کرد.

مسعود دادفر مراقبت و کنترل‌های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: کنترل و بررسی مستمر واحدهای پرورش و رصد دام‌های استان در پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار دامی حائز اهمیت است.

وی مراقبت فعال از بیماری های تب برفکی، شاربن، لمپی اسکین، سل و جنون گاوی را مهمترین فعالیت های مراقبتی دامپزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال 95 بیش از 255 هزار راس دام سبک و سنگین در حدود 3 هزار و 880 واحد دامی مراقبت شده است.

دادفر خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در سال گذشته بیماری های یادشده در جمعیت دامی استان مشاهده نشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614595
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.