محمد علی بیجاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در قالب طرح تنظیم بازار تاکنون 200 تن شکر تولید داخلی ، 38 تن گوشت قرمز منجمد که 7.5 تن عرضه شد و مابقی در سردخانه موجود است، 620 تن مرغ منجمد ، 240 تن سیب درختی، 357 تن پرتقال والنسیای جنوب و 376 تن پرتقال وارداتی در استان عرضه شده است.
وی گفت: طرح تنظیم بازار از چهارم اسفند 95 در استان آغاز و اکنون نیز ادامه دارد اما توزیع میوه طرح تنظیم بازار نیز از 26 اسفند ماه 95آغاز و تا پایان فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: در قالب طرح تنظیم بازار 357 تن پرتقال و 240 تن سیب درختی سال گذشته در استان ذخیره سازی شد که توسط 133 مرکز فروش میوه تنظیم بازار توزیع شد.
به گزارش ایرنا بیجاری اظهار کرد: برای توزیع مرغ گرم به قیمت کشتارگاه نیز در ابتدا 42 مرکز شناسایی شد که در ادامه به 53 مرکز افزایش یافت.

** واردات 200 نفر شتر از افغانستان به خراسان جنوبی
وی عنوان کرد: بر اساس پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی استان، مجوز واردات دام از افغانستان اخذ و 200 نفر شتر و پیمودن دوره قرنطینه ای و کنترل های بهداشتی، کشتار و در داخل و خارج از استان توزیع شد.
وی یادآور شد: از سال 1393 بحث تنظیم بازار محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی محول شد در این راستا مدیریت طرح تنظیم بازار در استان ها شکل گرفت تا محصولات کشاورزی تولید و توزیع کند.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: یکی از برکات این کار این بود که هماهنگی و انسجام بیشتری بین تولید و توزیع محصولات شکل گرفت، از جمله وظایف مدیر تنظیم بازار، کنترل و رصد قیمت هاست که این مهم به صورت هفته ای انجام و به وزارتخانه متبوع گزارش می شود.
بیجاری با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی از یک سو میزان تقاضا افزایش می یابد و از طرفی روال عادی بازار بر هم می خورد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی با اجرای طرح تنظیم بازار و تامین کالاهای مورد نیاز مردم در کنار بخش خصوصی به عرضه محصولات خریداری شده می پردازد.
وی با بیان اینکه دولت تنظیم کننده بازار است نه تامین کننده آن، یادآور شد: سیاست دولت واگذاری امور به بخش خصوصی است، در کنار آن با افزایش میزان تقاضا یا کاهش عرضه ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی در جامعه شود دولت وارد بازار شده و تنظیم کننده بازار است.
وی ادامه داد: در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی همانند سال های گذشته نسبت به ذخیره سازی کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز منجمد، گوشت مرغ، برنج، میوه، شکر، تخم مرغ و سایر محصولات اقدام و در صورت نیاز آن را وارد بازار می کند.
وی اضافه کرد: بر اساس تجربیات سال های گذشته میزان نیاز بازار استان به میوه برآورد شد و توسط سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های مربوطه خریداری و ذخیره سازی صورت گرفت.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.