سید امیر سلیمانی رباطی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه بشرویه وجود بیابان و کویر بکر با ویژگی های منحصر بفرد است.
وی ادامه داد: وجود پدیده های طبیعی گوناگون نظیر رمل های ماسه ای، بیشه زارها، نبکا، اراضی پف کرده، کویر نمک و همچنین پولیگون های نمکی از خصوصیات بارز کویر بشرویه است.
سلیمانی اظهار کرد: شهرستان بشرویه در سال های گذشته میزبان همایش های کویرنوردی متعددی بود که تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین کویر بشرویه دارای ظرفیت های خوبی در حوزه های ورزشی و علمی نظیر انجام ورزش های آفرود و پرواز با پاراگلایدر و نیز رصد ستارگان و نجوم است.
به گزارش ایرنا، سلیمانی یادآور شد: بشرویه دارای ظرفیت های زیادی در زمینه صنایع دستی، بناهای تاریخی و طبیعت بکر و منحصر به فردی است،یقینا سرمایه گذاری در این زمینه ها و جذب گردشگران داخلی و خارجی موجب پویایی اقتصاد شهرستان و ایجاد اشتغال می شود.
وی تاکید کرد: بیشتر مردم این منطقه در عرصه کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند و خشکسالی های اخیر آسیب های جبران ناپذیری را متحمل این قشر کرده و یقینا کمک به توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال پیرامون این بخش تاثیر زیادی در شکوفایی اقتصاد این منطقه خواهد داشت.
شهرستان بشرویه با قرار گرفتن در مسیر تردد استان های همجوار نظیر خراسان رضوی و یزد همه ساله پذیرای حضور مسافران و گردشگرانی از دیگر استان ها و به ویژه زایران علی بن موسی الرضا (ع) است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.