علیرضا لاور، روز یکشنبه در همایش « من انقلابی ام » که به مناسبت گرامی داشت بیست و چهارمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در بیرجند برگزار شد، افزود: این ویژگی به همراه آرمان خواهی مبتنی بر واقعیت گفتمانی در یک جامعه است.
وی یادآور شد: کلام وحی و روایات ائمه اطهار(ع) و بیانات امامین انقلاب اسلامی(امام خمینی و مقام معظم رهبری) عقبه نظری ما باید باشد و امام راحل(ره) دو قطب ناصحیح شیعه و سنی که در بدنه جامعه اسلامی ایجاد شده بود، شکست.
وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرمودند دو قطبی ما شیعه و سنی نیست بلکه دو قطبی ما اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص) است.
وی اضافه کرد: به همین دلیل با قاطعیت مرگ بر شاهی می گوییم که به لحاظ شناسنامه شیعه مذهب و اسمش محمد رضاست.
وی گفت: هر کس طرفدار اسلام آمریکایی باشد بر او مرگ می فرستیم در هر جای عالم که باشد و طرفدار کسی هستیم که حامی اسلام ناب محمدی (ص) است.
وی افزود: در تداوم این گفتمان ،مقام معظم رهبری شیعه انگلیسی که گفتمان آن در الگوی نظام غرب و شیعه نماست نام می برند که مورد تایید نیست.
وی اظهار کرد: همچنین جریان اهل سنتی که عقبه آن تکفیری، سلفی و وهابی است مرزش با برادران اهل سنت جداست.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری 31مرداد 95در جمع ائمه جماعت استان تهران فرمودند، به دنبال مسجد سکولار نیستیم اما با مسجد سیاست زده مخالفیم.
وی تصریح کرد: به فرموده معظم له جریان حزب الله نباید در بین دو قطبی تحزب قرار گیرد،در منطق دینی چپ و راست،اصولگرا و اصلاح طلب وجود ندارد.
وی تاکید کرد: گفتمان مقام معظم رهبری انقلابی و غیر انقلابی است،اگر گفتمان ولی جامعه در نفوس مردم رسوخ یابد، کار تشکیلاتی شکل گرفته است.
مدیرکل پژوهش ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در ادامه بیان کرد: این همان تشکیلاتی است که تصریح آیه 200 سوره آل عمران است.
لاور اصلی ترین کارکرد مسجد را ظهور و بروز حرف ولی جامعه عنوان کرد و یادآور شد: در غیر این صورت مسجد در تراز نظام اسلامی نیست.
همچنین مسئول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: 583 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال است و مساجد روستایی، عشایری، مرزی و شهری از این برکات استفاده می کنند.
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار،افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید در همه مساجد شهری کانون یاد شده تاسیس شود و مساجد در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت باید کانون داشته باشد و امیدواریم این ماموریت را به بهترین شکل انجام دهیم.
وی اظهار کرد: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری احیای کارکرد مسجد،مبارزه با جنگ نرم،جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
وی یادآور شد: اگر امروز بر سر سفره اسلام متنعم هستیم به برکت مساجد است،هر جایی که پیامبر اسلام (ص) حضور یافتند با تاسیس مسجد، ساماندهی فعالیت هایشان را در مسجد انجام می دادند.
وی تصریح کرد: در دوران معاصر امام خمینی (ره) اولین حرکت انقلاب اسلامی را از مسجد سلماسی قم آغاز کردند، پیام ایشان این است که مساجد بودند انقلاب را به پیروزی رساندند و باید قدر نعمت خدمت در مسجد را بدانیم.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر-انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.