به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی افزود: احداث چهار باب کتابخانه عمومی روستایی، راه اندازی و تجهیز چهار باب کتابخانه عمومی روستایی و بهسازی پنج کتابخانه عمومی شهری، از دستاوردهای این اداره کل در سال های 94 و 95 است.
وی ادامه داد: در سال 94، 2 باب کتابخانه عمومی مدینه العلم در روستای چهارفرسخ شهرستان نهبندان و شهدای خضری دشت بیاض شهرستان قاینات، احداث شد.
وی ادامه داد: 2 کتابخانه عمومی خاتم الانبیای روستای محمدآباد علم و موعود روستای کرغند قاینات و نیز کتابخانه عمومی شهید مرتضی حاجی آبادی روستای حاجی آباد شهرستان بیرجند به همت دهیاری این روستاها راه اندازی و توسط این اداره کل تجهیز شد.
رضایی عنوان کرد: برای احداث و تجهیز کتابخانه عمومی مدینه العلم روستای چهار فرسخ یک میلیارد و 260 میلیون ریال و نیز برای ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی شهدای خضری دشت بیاض 2 میلیارد و 547 میلیون ریال هزینه شده است.
به گفته وی، برای تجهیز و راه اندازی کتابخانه های خاتم الأنبیای روستای محمدآباد علم، 380 میلیون ریال، موعود روستای کرغند، 350 میلیون ریال و شهید مرتضی حاجی آبادی روستای حاجی آباد شهرستان بیرجند نیز 150 میلیون ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: در سال 95 نیز کتابخانه فردوسی روستای اسفشاد شهرستان قاینات با هزینه کرد 340 میلیون ریال و همکاری دهیاری، تجهیز و راه اندازی شد و 2 کتابخانه عمومی روستاهای دهک و چاهشند شهرستان نهبندان، با همکاری بنیاد برکت برای ساخت و بنیاد علم آموزشی قلم چی و اداره کل کتابخانه های استان جهت تجهیز، با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال احداث و آماده بهره برداری است.
رضایی با اشاره به شعار امسال اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، با عنوان «کیفی سازی فضاهای موجود» گفت: در سال 95 کتابخانه های عمومی الغدیر بیرجند با اعتبار یک میلیارد و 850 میلیون ریال و حضرت خدیجه کبری(س) 550 میلیون ریال بهسازی شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی افزود: کتابخانه های عمومی ارشاد طبس و دکتر غلامحسین شکوهی خوسف نیز در حال تعمیر و بهسازی است که برای کتابخانه عمومی ارشاد در مجموعِ سال های 94 و 95 حدود 530 میلیون ریال و کتابخانه عمومی دکتر شکوهی، هزار و 300 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان به مساحت 120 متر مربع و اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد و افزود: راه اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای سیوجان و معصوم آباد شهرستان خوسف، علی آباد لوله شهرستان بیرجند و بیهود و دهشک شهرستان قاینات نیز در حال پیگیری است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.