به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد زمانی روز یکشنبه از مدارس روستاهای خوشینه، کوچ و مافنداب بخش مرکزی شهرستان بیرجند بازدید و از نزدیک روند فرایند تعلیم و تربیت کودکان دوره‌های اول و دوم ابتدایی را بررسی کرد.

وی افزود: نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در بعضی مدارس و وجود برخی دانش آموزان محروم و مناطق آسیب‌پذیر از جمله چالش‌های آموزشی در سیستم غیرحضوری در ایام کروناست که تلاش شده مشکلات آموزشی دانش آموزان با تهیه بسته‌های آموزشی یا پیگیری تلفنی و حضوری رفع شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تولید محتوای الکترونیک در فضای مجازی توسط آموزگاران این دوره تصریح کرد: علاوه بر این برای دانش آموزان محروم از فضای مجازی، پوشش تلویزیونی و گوشی همراه هوشمند، ۲ درسنامه با عنوان خودآموز بهاری و پیغام سلامتی با تیراژ ۳۳ هزار نسخه در کنار آزمون‌های عملکردی تهیه، تولید و چاپ شده و در اختیار دانش آموزان روستایی و عشایری استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه راهبران آموزشی وظیفه توزیع، هدایت و راهنمایی دانش آموزان را در این زمنیه برعهده داشتند گفت: به علت حجم بالای کار، پراکندگی روستا و مناطق عشایری و صعب العبور بودن برخی محورهای مواصلاتی توزیع درسنامه‌ها و آزمون عملکردی با کندی انجام شده و بازتاب آزمون‌های عملکردی با تأخیر به معلمان و کارشناسان می‌رسید.

زمانی اضافه کرد: در چنین شرایطی بیش از ۱۲۰ آموزگار فداکار زن و مرد شاغل در روستاهای مرکز استان، آستین همت را بالا زده و با به جان خریدن خطرات و تهدیدات، با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، به آموزش چهره به چهره دانش آموزان روستایی پرداختند.

وی با اشاره به تولید محتوای پایه پنجم توسط آموزگاران پایه پنجم استان در شبکه شاد گفت: ایثارگران عرصه علم و دانش استان همچون همیشه در بزنگاه‌های حساس و حیاتی به میدان آمدند تا جهادی دیگر را رقم زده و با وجود مشکلاتی که خود به دلیل شرایط حاکم با آن دست به گریبان بودند، چراغ تعلیم و تربیت را در مناطق روستایی و عشایری بهارستان علم و ادب فروزان نگاه دارند.

مدارس خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل است.

وزیر آموزش و پرورش دیروز (یکشنبه) در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس در هفته آینده (۲۷ اردیبهشت) خبر داد و گفت: حضور دانش ‌آموزان اجباری نیست و تنها برای رفع مشکلات و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.