حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، نگهداری مواد مخدر، حمل مواد مخدر، کلاهبرداری، تهدید، تخریب و افترا در رتبه‌های بعدی تشکیل پرونده در محاکم قضایی استان قرار گرفتند.

وی گفت: سال گذشته پرونده‌های سرقت، تصادفات رانندگی، توهین به اشخاص عادی و کلاهبرداری در محاکم قضایی استان رشد داشته که بیشترین آن مربوط به کلاهبرداری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری در سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته و پرونده‌های تشکیل شده به ۲ هزار و ۲۴۹ پرونده رسیده است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری سایبری و اینترنتی در صدر پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری است تاکید کرد: مردم توصیه‌های پلیس فتا نسبت به نوع و کیفیت کلاهبرداری‌ها را جدی بگیرند.

وحدانی نیا افزود: بخشی از کلاهبرداری‌ها سنتی است که در معاملات و قراردادها اتفاق می‌افتد و به دلیل اطلاع نداشتن مردم و خلاءهایی است که امروز در بنگاه‌های معاملاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه فروش ملک به چند نفر از جرایم مشهود در این حوزه است توصیه کرد: مردم قبل از هرگونه خرید و فروش از قوانین مربوطه اطلاع یابند و با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنند.

وی گفت: در حوزه حقوقی و مدنی مطالبات مالی و موضوعات مرتبط با آن از خسارت دادرسی و مطالبه خسارت تاخیر تادیه و اعسار تا پرداخت محکوم به و دعاوی مرتبط با حوزه خانواده از مطالبه مهریه و اعسار تا پرداخت یکجای مهریه و مطالبه نفقه و طلاق از فراوانی اینگونه پرونده‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر مواظبت از فضای سایبری و مجازی اظهار داشت: مردم نسبت به اموال خود بی‌تفاوت نباشند و موقعیت وسوسه را برای افراد خاطی با بی‌احتیاطی فراهم نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.