رمضان کریتی ثانی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبات کمیته بهداشت شرکت زغال سنگ پروده طبس، مقرر شد به منظور حفظ سلامت و بهداشت روانی کارکنان و خانواده‌های آنان که سرمایه‌های اصلی این شرکت محسوب می‌شوند، فعالیت‌های معدنی در پیشروی‌ها و حفریات معدنی و فعالیت کارخانه زغالشویی را در این مرحله تا پنجم فروردین ماه ۱۳۹۹ تعطیل کند.

وی گفت: تصمیم‌گیری برای نحوه ادامه فعالیت معدنی بعد از تعطیلات نوروزی، براساس شرایط روز انجام و در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس اظهار داشت: امیدواریم تا آن زمان شرایط عادی شود و کارکنان بتوانند به کار خود برگردند تا چرخ اقتصاد مملکت هم از حرکت نیفتد.

وی اضافه کرد: شرکت زغال سنگ پروده طبس ۲ هزار و ۵۰۰ کارگر به طور مستقیم دارد و امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر رفع شود تا کارگران دوباره سر کار خود حاضر شوند.

شرکت زغال سنگ پروده طبس اولین بهره‌بردار معادن تمام مکانیزه زیرزمینی زغال سنگ کشور است که در ناحیه زغالی پروده واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی طبس و در معادن شماره یک و مرکزی فعالیت دارد.

حوزه زغالدار طبس با وسعت بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی کشور محسوب می شود و حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.