علی تهوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۹ پرونده تخلف مربوط به عرضه نکردن و سه پرونده نیز گرانفروشی بوده که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۶۵۰ عدد ماسک، ۳۰۸ هزار و ۶۰۰ عدد دستکش و همچنین مقداری مواد ضد عفونی کننده با همکاری دستگاه‌های ذیربط در استان کشف و ضبط شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در این مدت یک پرونده قاچاق و یک پرونده گرانفروشی در سایر گروه‌های کالایی از جمله لوازم آرایشی در استان تشکیل شده است.

وی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اقدامات نظارتی توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در اولویت قرار گرفته است.

تهوری تاکید کرد: براساس ابلاغ سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و به استناد مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، کالاهای بهداشتی از قبیل ماسک، الکل، شوینده‌ها و ضد عفونی کننده‌ها در گروه یک کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته است و مشمول کنترل و نظارت هستند.

وی افزود: تمامی واحدهای صنفی، تجار، افراد حقیقی و حقوقی که اقدام به خرید و نگهداری یا فروش کالاهای فوق می‌کنند باید موجودی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند در غیر این صورت براساس دستورالعمل جدید از مصادیق احتکار محسوب شده و با محتکران براساس قوانین و مقررات رفتار خواهد شد.

وی گفت: پیش از این کشف چنین اقلامی، در حکم اعلام نکردن موجودی و توزیع خارج از شبکه تلقی می‌شد که با دستورالعمل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از امروز در حکم احتکار بوده و با رسیدگی مراجع قضایی، جریمه آن سنگین‌تر می‌شود.

با وجود توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از جمله مواد ضد عفونی دست در خراسان جنوبی همچنان مردم از نبود این اقلام گلایه و عرضه‌کنندگان هم اذغان دارند که به علت تقاضای زیاد، اقلام بهداشتی بلافاصله پس از توزیع تمام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.