به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضایی پیش از ظهر دوشنبه در کمیته فرهنگی ستاد اجرایی اعتکاف ۹۸ با بیان اینکه اعتکاف فضایی سراسر از نور بوده که در کشور ایجاد شده است، افزود: این مراسم معنوی تبدیل به یک عامل بسیار مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد فضای نشاط معنوی در کشور شده است.

وی اعتکاف را پلی برای بندگی و عاملی برای خودیابی و خودشناسی دانست و گفت: در اعتکاف انسان به‌نوعی از فضای مادی به فضایی معنوی پناه می‌برد تا با خدای خود آشتی کند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه هر انسانی در مراسم اعتکاف خودش را بیشتر می‌شناسد و این امر باعث شناخت خداوند می‌شود، اظهار کرد: باید برنامه ریزی هایی انجام شود تا با ایجاد تفکر در معتکفین شرایط شناخت خداوند فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اعتکاف را فرصتی برای نزدیک شدن افراد عاشق به معبود دانست و گفت: متولیان باید در برگزاری این مراسم به گونه‌ای عمل کنند که طعم شیرین اعتکاف به معتکفین چشانده شود.

وی از تشکیل کمیته‌ای برای برگزاری مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: باید با رفع کاستی‌های سال‌های گذشته و برنامه ریزی های جامع و مطلوب زمینه حضور هر چه بیشتر افراد در این مراسم را فراهم کنیم.

حجت الاسلام رضایی خواستار حضور پر رنگ طلبه‌ها در اعتکاف شد و افزود: همچنین مشاورین مذهبی باید امسال به‌صورت فعال‌تر از گذشته وارد میدان شوند و امور محوله را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: سخنرانی، برگزاری حلقه‌های معرفت، برگزاری جلسات خصوصی تصحیح قرائت نماز، مشاوره‌های مذهبی فردی و جمعی و برگزاری گفتمان در شبستان‌های مساجد از جمله برنامه‌های اعتکاف سال جاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.