به گزارش خبرنگار مهر، احمد آریافر ظهر یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه از برگزاری کنفرانس مهندسی معدن ایران در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: این کنفرانس از ۳۰ بهمن ماه تا یکم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی آشنایی بخش خصوصی با یافته‌های جدید علمی و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه را از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس دانست و گفت: در راستای برگزاری این برنامه، کمیته‌ای علمی متشکل از ۲۱ دانشگاه مجری رشته معدن و ۷۵ عضو هیئت علمی دانشگاه تشکیل شده است.

آریافر از ارسال ۲۸۰ مقاله به دبیرخانه هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران خبر داد و گفت: ارسال مقالات در این دوره از کنفرانس نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر رشد داشته است.

دبیر علمی هشتمین کنفرانس مهندسی معدن ایران اظهار کرد: از مجموع مقالات دریافت شده، ۱۰۰ مورد پیرامون فرآوری مواد معدنی، ۲۸ مورد با موضوع مکانیک سنگ، ۶۵ مورد پیرامون اکتشاف معادن، ۶۰ مورد پیرامون استخراج و اقتصاد سنگ و ۲۸ مورد با موضوع محیط زیست و ایمنی معدن بوده است.

آریافر با بیان اینکه ۳۵ درصد مقالات ارائه شده مربوط به داده‌های خراسان جنوبی است، اظهار کرد: بعد از داوری‌ها ۴۵ مقاله برای سخنرانی و ۲۱۴ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی کنفرانس بیان کرد: برپایی کارگاه آموزشی و نمایشگاهی با ۲۱ غرفه از جمله برنامه‌های جانبی این کنفرانس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.