محمود هاشمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به روستای مرک بیرجند در جمع مردم این روستا افزود: تاکنون ۱۶۳ روستای شهرستان بیرجند تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به ۲۱۶ روستای این شهرستان اجرا شده یا در دست اجرا است اظهار داشت: در ششمین روز از دهه فجر نیز ۳۲ روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی حجم عملیات این  پروژه را ۹۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اعلام کرد و ادامه داد: همچنین چهار ایستگاه تقلیل فشار درون شهری و یکهزار و ۴۰ انشعاب برای این پروژه اجرا شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همچنین یکهزار و ۱۵۴ خانوار شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

هاشمی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری بیرجند زیر پوشش شبکه گاز طبیعی هستند یادآور شد: گازرسانی به ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان بیرجند با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال نیز امروز انجام شد.

وی گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۳۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث و نصب ۶ ایستگاه اندازه‌گیری و نصب ۲۸ انشعاب نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از آغاز عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: روستاهای کلاته نو، قلعه کوه، بقی، پدمرود، مافنداب، دهانتک، ریزاب، فریزنوک، قطارگز، پیگدارچاه حوض، جوزان، نوکی، چاه حوض، حسن آباد پایین، دزگپایین، سرزگ، مرغ، هاونگ پایین و چاه رستمی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال گازرسانی خواهند شد.

وی ادامه داد: حجم عملیات گازرسانی به این روستاها شامل ۷۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۴۱۰ انشعاب است که از محل این پروژه ۴۵۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر  گازرسانی به ۳۵ روستای شهرستان بیرجند نیز در  دست اجرا است و تاکنون از هفت جایگاه CNG  بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال چهار هزار و ۷۴۴ مشترک گاز در شهرستان بیرجند افزوده شده است یادآور شد: تعداد مشترکین گاز این شهرستان در مجموع ۱۱۰ هزار و ۳۰۵ اشتراک است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی نسبت به رعایت ایمنی مصرف گاز هشدار داد و گفت: نحوه مصرف و استفاده از گاز طبیعی باید به گونه‌ای باشد که از این نعمت به نقمت یاد نکنیم.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از دودکش افزود: بیش از ۹۵ درصد فوتی‌های ناشی از گاز طبیعی به دلیل استفاده نادرست یا استفاده نکردن از دودکش بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.