رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: از مجموع ثبت‌نام شدگان هشت نفر در نخستین روز، هفت نفر در سومین روز و ۱۳ نفر در چهارمین روز نام‌نویسی داوطلبان، ثبت‌نام کردند.

ناصر خوش خبر شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس یازدهم که تا پایان وقت ثبت‌نام امروز چهارشنبه (۱۳ آذر) مراجعه کرده‌اند، ۲۷ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه با ۱۰ نفر متقاضی، بیشترین مراجعه برای ثبت‌نام را داشته و کمترین میزان مراجعه هم مربوط به حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه به تعداد چهار نفر است.

وی افزود: تعداد مراجعات به ثبت رسیده در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف هشت نفر و در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۶ نفر است.

خوش خبر درباره میزان تحصیلات داوطلبان هم گفت: از مجموع افراد نام‌نویسی شده یک نفر لیسانس، ۱۸ نفر فوق لیسانس، چهار نفر دکترا و یک نفر مدرک حوزوی دارند.

وی اظهار داشت: همچنین از مجموع افرادی که تا این لحظه ثبت‌نام آنان نهایی شده، هشت نفر سابقه داوطلبی و سه نفر سابقه نمایندگی دارند، ۱۴ نفر از این افراد زیر ۵۰ سال و ۱۴ نفر بالای ۵۰ سال سن دارند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۶ آذر ادامه دارد، از داوطلبان خواست نام‌نویسی را به روزهای آخر موکول نکنند.

نام‌نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه دهم آذر آغاز شد و در نخستین روز، هشت داوطلب در حوزه‌های انتخابیه خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که چهار نفر برای حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» و سه نفر نیز در حوزه انتخابیه «قاینات و زیرکوه» ثبت‌نام کردند.

همچنین از این تعداد یک نفر از طریق ستاد انتخابات کشور برای حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» ثبت‌نام کرد.

دومین روز نام‌نویسی داوطلبان در حالی سپری شد که هیچ داوطلبی برای ثبت‌نام در حوزه‌های انتخابیه خراسان جنوبی اقدام نکرد.

حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در روزهای نخست و دومین روز ثبت نام داوطلبان، نامزدی نداشت و در سومین روز یک نفر و چهارمین روز سه نفر از این حوزه وارد عرصه انتخابات مجلس یازدهم شدند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که داوطلبان در این استان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز به فرمانداری‌های بیرجند، قاینات، فردوس و نهبندان مراجعه کنند.

هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه در حال حاضر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

خبرها حاکی است بیشترین چهره‌های شاخص در خراسان جنوبی از حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین در نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرهاد فلاحتی نماینده فعلی مردم قاینات و زیرکوه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد.  

شنیده می‌شود که تا امروز هنوز هیچکدام از نمایندگان فعلی خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام نمایندگی یازدهمین دوره مجلس ثبت نام نکرده‌اند.

همچنین در چهارمین روز نامنویسی نمایندگی مجلس، یک چهره شاخص که پیش از این امامت جمعه شهرهای خوسف و درمیان را داشته با حضور در فرمانداری بیرجند از حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» برای نمایندگی مجلس یازدهم ثبت نام کرده است و گفته می‌شود وی مورد حمایت یک جریان سیاسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.