عفت رضایی روز سه‌شنبه در این باره افزود: در این مدت پس از رسیدگی به تخلفات ۵۰ شرکت حمل و نقل برای ۴۲ شرکت رای جریمه نقدی، برای ۲ شرکت مسافری لغو یک ماه پروانه فعالیت، ۲ شرکت رأی تذکر کتبی صادر و چهار شرکت نیز از تخلف انتسابی تبرئه شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اختیارات  تفویض شده به استان، برای شرکت‌های حمل و نقل بنا به نوع و مرتبه تخلف، رای تذکر کتبی، جریمه نقدی و لغو پروانه فعالیت از یک ماه تا یک سال صادر می‌شود.  

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقل بوده‌اند بنا به نوع تخلف و تکرار آن، تذکر کتبی و تعلیق یک ماه کارت هوشمند رانندگان لحاظ و آرای مربوطه ابلاغ شد.

رضایی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکت‌ها و رانندگان عنوان کرد: تخلف رعایت نکردن مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، رعایت نکردن مقررات مربوط به نرخ و بلیت مسافری، رعایت نکردن مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و غیره از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکت‌ها بوده است.  

وی اظهار داشت: تخلف جابه‌جایی بار بدون بارنامه، مهار نبودن بار مناسب، فقدان یا به کار نداشتن تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و غیره از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل ونقل عمومی برون شهری بوده است.  

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل و نقل جاده‌ای و رضایت آنها، افزود: این اداره کل بر فعالیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادها و شکایت‌های افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.

وی گفت: اکنون ۱۰ هزار و ۴۹۹  راننده در بخش حمل و نقل کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی استان  فعال هستند که درصد بسیار کمی از آنان مشمول تعریف تخلف از مقررات و قوانین می‌شوند و به لحاظ نظم کاری و رعایت مقررات درصد نسبی تخلفات در استان پایین است.

۹۸۹۳* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.