حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در دیدار محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری افزود: سال‌هاست که طاغوتیان از هنر برای اهداف شوم خود استفاده می‌کنند و هنر انقلاب تا حدودی از این همه تلاش فاصله دارد.

وی گفت: استکبار جهانی امروز از هنر به عنوان مهمترین ابزار استعماری در قالب شبکه‌های مجازی و هالیوودی استفاده می‌کند که جوانان انقلابی هم باید با هویت دین در مقابل دشمن متجاوز بی‌رحم سنگر بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: پاسخ هنرهای تهاجمی و گمراه کننده، هنرهای صادق و صالح است که حقایق را تبیین و جامعه را روشن و امیدوار کند.

وی تاکید کرد: قطعا باید این چنین جبهه‌ای در جمهوری اسلامی ایران که مرکز مقاومت در مقابل بیگانگان است، شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در سال‌های گذشته نیروی انسانی خوبی تربیت و آثار فاخری تولید شده که قابل تقدیر است اما تا چشم‌انداز فاصله دارد که باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: اسلام مکتبی پر از هنرهای انسانی، اخلاقی و الهی است پس باید با برنامه‌ریزی و کار جهادی این فاصله را کم و آنچه تاکنون دشمن پیشی داشته را با به‌کارگیری آرمان‌های انقلابی که برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) است، جبران کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن در ۴۰ سال گذشته از هیچ تلاشی چشم‌پوشی نکرد و آنچه توانستند انجام دادند که در مقابل نیروهای انقلابی هم باید با هنر دین در مقابل جنایات آنان بایستند.

وی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران، لبنان، سوریه، شرایط امروز یمن و مقاومت نیجریه از محورهایی است که می‌توان به زبان هنر و در مقابل جبهه استکبار قرار گرفت که تا حدودی فاصله را کم خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به برخی هنرهای داخلی خلاف ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: هنرمندان خود مردم را به مردم معرفی کنند زیرا آنقدر فضای مجازی گسترش یافته که خود را فراموش کرده‌ایم و امروز حوزه هنری باید تلاش کند که جوانان خودشان را پیدا کنند.

رئیس حوزه هنری روز چهارشنبه همزمان با ۲۷ شهریور روز شعر و ادب پارسی وارد خراسان جنوبی شد.

شرکت در همایش خوبان پارسی‌گو و رونمایی از تازه‌های شعر خراسان جنوبی، بازدید از نگارخانه و استودیو حوزه هنری و دیدار با هنرمندان از برنامه های مومنی شریف در خراسان جنوبی است.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.