موسی جوینده روز یکشنبه در نشست کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با بیان اینکه اربعین امسال از حساسیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است گفت: مواکب استان آمادگی لازم را در زمینه زیستی و تغذیه‌ای دارند و براساس پیش‌بینی‌ها در هر روز ۴۰ هزار غذا توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام اربعین اولین اکیپ تامین زیرساخت اربعین استان دوم مهرماه به شهر کاظمین عراق اعزام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته شرکت آب و فاضلاب شهری و شرکت برق جزو نخستین گروه‌های اعزامی خواهند بود و بقیه دستگاه‌ها هم بنا به نیازمندی سایت پلان طراحی شده اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به نیازمندی‌ حمام و سرویس بهداشتی در شهر کاظمین، شرکت آب و فاضلاب کشور تامین ۶۰ چشمه حمام را در این مکان تقبل کرد و در ارتباط با تامین سرویس بهداشتی هم اقدامات لازم برای ساخت در استان صورت می‌گیرد که این مهم قیمت تمام شده را کاهش خواهد داد.

جوینده گفت: ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در کاظمین مستقر است که تعدادی نیاز به تعمیر دارد اما وصل بودن سیستم‌های ما به طرح فاضلاب شهر کاظمین بسیاری از مشکلات بهداشتی را مرتفع کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها تعهدات محوله در دستور کار نشست قبلی را تامین کرده‌اند اما برخی دستگاه‌ها هنوز اقدامی انجام نداده‌اند که باید هرچه سریعتر دلیل تاخیر یا اعلام آمادگی را به ستاد اربعین اعلام کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی شهر کاظمین به بغداد میهمانان ویژه‌ای از جمله سفیران در مواکب خراسان جنوبی حضور خواهند یافت که ظرفیت خوبی برای استان است.

جوینده گفت: مسئولان مواکب اربعین فردا (دوشنبه) با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند و پس از آن آماده اعزام به کشور عراق می شوند.

۴۱ موکب خراسان جنوبی امسال برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عراق برپا می‌شود.

 سال گذشته خراسان جنوبی با ۳۵ موکب در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی مشارکت داشت.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.