سرهنگ سعید دادگر روز سه‌شنبه در همایش بزرگ مسئولان هیات‌های مذهبی و مداحان خراسان جنوبی با عنوان پرچمداران عاشورا که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند برگزار شد گفت: شاهد اجرای نمایشی برخی برنامه‌ها مانند تعدد طبل و تعدد سنج در سطح شهر در نیمه‌های شب هستیم و استفاده از تعدد بلندگو توسط برخی هیات‌ها نیز باید مدیریت شود.

وی اضافه کرد: جذب حداکثری در ایام محرم برای شرکت جوانان در برنامه‌های مختلف ضروری است و برای جذب جوانان باید از گفتار و رفتار مناسب استفاده شود.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: فلسفه عزاداری و قیام امام حسین (ع) به درستی برای جوانان تبیین شود تا دشمن نتواند خواست خود را به جامعه و جوانان القا کند.

وی افزود: مراقب جریان فکری سکولار در این ایام باشیم که به نفع خود بهره‌برداری نکنند و حواسمان به نفوذ دشمن و فرقه‌های مختلف در دسته‌های عزاداری باشد زیرا همه تلاش دشمن این است که به دسته‌های عزادارای ما نفوذ کند.

سرهنگ دادگر اظهار داشت: نحوه توزیع غذا در این ایام مهم است زیرا دشمن از این فضاها استفاده رسانه‌ای و عزاداران را به عنوان کسانی که به دنبال غذا هستند، معرفی می‌کند.

وی گفت: در خراسان جنوبی فرقه‌های یمانی، شیرازی و بهائیت به راه افتاده که اینها سازمان‌دهی شده‌اند تا در این ایام بیشترین بهره‌برداری را به نفع خود انجام دهند و باید هوشیار باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: متاسفانه قمه زنی در سطح شهر دیده می‌شود و شاید برخی افراد از روی ندانم‌کاری دست به این کار بزنند غافل از اینکه بازخورد آن چیزی دیگر می‌شود و باید قمه زنی را به حداقل برسانیم تا خوراکی برای دشمن فراهم نشود.

وی اظهار داشت: در مراسم روز تاسوعا و عاشورا گاهی برخی بانوان از هر نوع پوشش برای تماشای هیات‌ها استفاده می‌کنند که باید مدیریت شود و مردم هم باید در این زمینه با رعایت حریم عفاف و حجاب به پلیس کمک کنند.

سرهنگ دادگر ایمنی و امنیت ایستگاه‌های صلواتی را از امور دیگری ذکر کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: برخی هیات‌ها برای تردد وسایل از خودرو استفاده می کنند و آن را با چادر می پوشانند در حالی که باید شماره خودرو دیده شود و تا حد امکان از وسایل نقلیه در برنامه عزاداری هیات‌ها استفاده نشود.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی خراسان جنوبی هم در این گردهمایی گفت: در حال حاضر  وظیفه  داریم در امتداد عاشورا و انقلاب مهدی (عج) حرکت کنیم زیرا اگر عاشورا و امام حسین (ع) نبود چیزی نداشتیم  و حرکت قیام امام حسین بود که موضوع عاشورا روز به روز در جهان اسلام ادامه یافته و بر عظمت آن افزوده شده است.

غلامرضا عباسی مقدم افزود: مسئولان هیات‌های مذهبی، پرچمداران عاشورا هستند و مقام معظم رهبری فرمودند، هیات‌های مذهبی سربازان پنهان هستند.

وی گفت: حرکت هیات‌ها در بیرجند بیشتر از شب هشتم محرم است و اکثر هیات‌ها برنامه سخنرانی دارند اما برای مسیرهای روز عاشورا یک مسیر جدید برای ورود هیات‌های شمال شهر در کنار مصلا افزوده شده است.

رئیس شورای  هیات‌های مذهبی خراسان جنوبی بیان کرد: مردم از طبل‌های بزرگ خسته شده‌اند ضمن اینکه مشخص شده صدای بلند آسیب زاست لذا امسال طبل بزرگ نباید وجود داشته باشد.

وی افزود: چند هیات طبل را کنار گذاشته‌اند و هیچ طبلی ندارند که از آنها تشکر می‌کنیم.

عباسی مقدم گفت: هیچ هیاتی حق ندارد در روز عاشورا  تا قبل رسیدن به قتلگاه (محل تجمع هیات‌های عزاداری بیرجند) برای خود از قبل جا بگیرند.

وی اظهار داشت: گاهی هیاتهای جلو حرکت نمی‌کنند و مسیر را می‌بندند و امسال هر هیات که توقف کند هیات دیگر را از کنارشان عبور می‌دهیم.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.