مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: همچنین چهار رشته قنات با اعتبار ۲۱۲ میلیون تومان در دست بازسازی و مرمت است و طی یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

محمد مالکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۱۰ کیلومتر رشته قنات در شهرستان نهبندان مرمت و بازسازی شده است.

وی اظهار داشت: ۸۴۶ رشته قنات در این شهرستان وجود دارد که بر اثر خشسالی ۳۰ درصد آنها خشک شده و آب ۷۰ درصد قنوات به شدت کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: اکثر قنوات شهرستان به لایروبی و مرمت نیاز دارند که به دلیل کمبود اعتبار نمی‌توانیم این اقدام را برای آنها انجام دهیم. 

وی اضافه کرد: در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت قنوات شهرستان اختصاص یافت که از این محل سه رشته قنات مرمت شده است.

۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات در استان خراسان جنوبی وجود دارد که براساس آخرین آمار مرداد امسال از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ رشته بازسازی و ۱۰ درصد قنات‌ها خشک شده است.

۲۵ درصد اراضی کشاورزی خراسان جنوبی معادل ۳۷ هزار هکتار از آب قنوات آبیاری می‌شود و سه هزار و ۵۵۵ رشته قنات استان نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.